Firma Olek Motocykle powstała w 1996 r. i jest jedną z największych hurtowni w branży motocyklowej. Dotychczasowa sprzedaż produktów marki odbywała się zarówno w sklepach stacjonarnych, jak i online. W związku z rozwojem firmy powstała jednak silna potrzeba stworzenia innowacyjnego systemu, który usprawniłby proces sprzedaży w kanale internetowym ze szczególnych uwzględnieniem potrzeb klientów biznesowych. Dodatkowo miała zostać usprawniona kontrola stanów magazynowych dzięki synchronizacji danych o produktach i zamówieniach z systemem ERP – Hermes SQL. Rozwiązanie zostało oparte na autorskiej technologii Grupy Unity – Unity.Commerce.

Obecnie system e-commerce sklepu Olek Motocykle obsługuje proces sprzedaży i wspiera promocję oferty Klienta na wielu poziomach. – Oprócz katalogu produktów prezentującego aktualne ceny, rabaty i promocje, panel zakupowy informuje dziś klienta o dostępności wybranego artykułu w jego okolicy. Dodatkowo użytkownicy dostali zaawansowane opcje wyszukiwania i filtrowania m.in. sortowanie wyników wyszukiwania, wyszukiwanie łączone, wyszukiwanie po indeksie czy poprzez atrybuty produktów – wyjaśnia Tomasz Gutkowski, specjalista ds. e-commerce w Grupie Unity.

Dla użytkowników niezdecydowanych zaproponowano opcję schowka, by mogli odłożyć w czasie transakcję. System umożliwia przygotowanie indywidualnej oferty cenowej dla kontrahentów.

Integracja z systemem ERP uwzględnia funkcję komunikacji z klientami poprzez powiadomienia. Wsparciem efektywnej komunikacji z użytkownikami jest też system mailingowy, który umożliwia segmentację klientów.

Platforma wyposażona została również w moduł rejestrowania statystyk w obszarze sprzedaży, zamówień czy wyszukiwarki by jeszcze lepiej dopasowywać się do potrzeb klientów. Całość pozwala wszystkim fanom jednośladów na szybkie i wygodne zakupy online.