Opera dodała Shopping Corner – nową funkcjonalność do swojej popularnej przeglądarki na komputery. Od teraz miliony użytkowników w Niemczech, Polsce, Stanach Zjednoczonych i Wielkiej Brytanii mogą zaoszczędzić pieniądze, jak i czas, w trakcie zakupów online. Od czasu pandemii korzystanie ze sklepów internetowych w stało się już normą, a nie wyjątkiem. Dla konsumentów na całym świecie e-commerce zyskał status wygodnej alternatywy do sklepów stacjonarnych. Opera reagując na ogólnoświatowe trendy, zapewnia od teraz swoim użytkownikom najwygodniejsze zakupy w sieci dostępne bezpośrednio w przeglądarce. Stworzony w Operze Shopping Corner to miejsce, gwarantujące szybsze i bardziej spersonalizowane zakupy.

Shopping Corner zawiera kilka kluczowych funkcji, które czynią uczynią zakupy online łatwiejszymi i bardziej opłacalnymi: działająca w Polsce już od ponad pół roku usługa Dify Cashback pozwala użytkownikom uzyskać nawet do 30 procent zwrotu za zakupy, rozszerzenie Opera Coupons automatycznie dopasowuje najlepsze promocje i oferty, natomiast pinboardy pomagają użytkownikom zbierać interesujące okazje, tworzyć tablice i porównywać zakupy z innymi.

– Patrząc na to, jak pandemia przyspieszyła cyfrową transformację handlu, to dodanie Shopping Corner do naszej przeglądarki było jedynie kwestią czasu. Umożliwiamy jeszcze prostsze i bardziej bezproblemowe zakupy dla każdego, kto jest już zmęczony przeglądaniem setek witryn w poszukiwaniu czegoś dla siebie. – mówi John Toskey, Vice President, PC Browser Opera.

Shopping Corner to bramka zakupowa wbudowana w pasek boczny przeglądarki Opera. Została stworzona we współpracy z lokalnymi partnerami. Wystarczy jedno kliknięcie, aby uzyskać dostęp do szeregu narzędzi pozwalających zaoszczędzić w trakcie zakupów pieniądze i czas. Najlepsze oferty, najbardziej atrakcyjne rabaty, najpopularniejsze sklepy, porównywarki cen, trendy zakupowe i aktualności są od teraz dostępne na pasku bocznym przeglądarki.

Przyspieszona cyfrowa transformacja

E-commerce stanowił w 2021 r. szacunkowo 19,6 procent sprzedaży detalicznej na całym świecie, natomiast wartość globalnego rynku handlu internetowego wyniosła 4,9 biliona USD. W czasie pandemii w 2020 roku globalna sprzedaż produktów online wzrosła o 27 proc, następnie o 16 proc. w 2021 r. Eksperci szacują, iż do końca 2022 r. spodziewany jest 12-procentowy wzrost.

Z danych Statista wynika, że do 2025 r. kanał online będzie miał blisko 25-procentowy udział w światowej sprzedaży detalicznej. Przewiduje się, że wartość branży wzrośnie o 50% w ciągu najbliższych czterech lat, osiągając do 2025 roku rekordowy poziom 7,4 biliona USD. Zakupy online są obecnie jedną z najpopularniejszych aktywności w sieci na całym świecie, a globalna sprzedaż w sklepach internetowych osiągnęła w 2020 roku wartość 4,2 biliona USD.

Według Insider Intelligence, odzież będzie w nadchodzących latach najszybciej rozwijającym się segmentem handlu online, a konsumenci będą coraz częściej kupować artykuły i usługi rozrywkowe. Najszybciej będzie rosła sprzedaż produktów z kategorii książki, muzyka i filmy wideo (udział w globalnym handlu online do 2023 r. szacowany na 69,1%), a także komputery i elektronika użytkowa (szacowany udział na poziomie ponad 53%). Opera podąża za trendami, Shopping Corner umożliwia dostęp do najlepszych ofert w najbardziej popularnych kategoriach produktowych.

Zakupy online są jeszcze dalekie od doskonałości: wyszukiwanie, porównywanie, czytanie recenzji, szukanie kodów promocyjnych, rabatów oraz sprawdzanie cen i czasu dostawy⁠ — do tej pory znalezienie odpowiedniego produktu w przystępnej cenie zajmowało godziny, którym towarzyszyły dziesiątki otwartych kart i zakładek. Opera Shopping Corner upraszcza ten proces i przenosi go na pasek boczny przeglądarki. Najlepsze oferty, aktualne newsy o okazjach, inspiracje, recenzje wszystko od dziś w jednej przestrzeni dostępnej dla każdego.

Solidni partnerzy

Shoping Corner zapewnia szeroki wachlarz narzędzi do oszczędzania podczas zakupów online. Nowe zintegrowane narzędzie wyszukiwania pozwala użytkownikom znaleźć produkty w najlepszych cenach dostępnych na popularnych platformach zakupowych. Nowy projekt Opery jest wspierany przez Amazon w USA, Idealo w Wielkiej Brytanii i Niemczech oraz Ceneo w Polsce. Wystarczy jedno kliknięcie, aby znaleźć najlepsze oferty na rynku, bez konieczności spędzania wielu godzin w sieci. Starczy po prostu wpisać nazwę i markę produktu, przewijać propozycje i wybrać najlepszą ofertę. Ponadto Shopping Corner oferuje rabaty, promocje i unikalne okazje od lokalnych partnerów. Nie trzeba już przeszukiwać całej sieci, aby znaleźć najlepsze kody promocyjne — są one już dostępne w specjalnej sekcji “Kupony”.

Dify – usługa cashback w przeglądarce Opery, która przyciąga stale rosnącą liczbę użytkowników dzięki najszybszym i najwyższym zwrotom gotówki, jest także zintegrowana z Shopping Corner. Oszczędzanie nie było nigdy takie proste.

Oszczędność czasu i pieniędzy

Udane zakupy online nie muszą być czasochłonne. Shopping Corner zawiera sekcję “Shopping News”, która umożliwia użytkownikom dostęp najnowszych wiadomości na temat panujących trendów, aktualnych wydarzeń oraz wyjątkowych okazji. Funkcja “Popularne Sklepy” daje wgląd w ofertę najpopularniejszych i cieszących się największym zaufaniem sklepów. Dzięki funkcji „Continue” można nawet po zamknięciu karty powrócić dokładnie do tego samego miejsca, w którym przerwano zakupy.

Aby już skorzystać z Shopping Cornera, wystarczy kliknąć jego ikonę na pasku bocznym przeglądarki Opera. Dzięki ponad 25-letniemu doświadczeniu w dziedzinie przeglądarek Opera uprościła proces zakupów online, co w żaden sposób nie wpływają na wydajność przeglądarki. Dzięki bardziej zintegrowanym funkcjom zakupowym i solidnym partnerstwom, Opera będzie konsekwentnie rozwijać Shopping Corner, w odpowiedzi na rosnące oczekiwania użytkowników.