Niemal dwa miliony głosów, 38 tysięcy ocenionych sklepów i 164 wyróżnione. Tegoroczna, 9. już edycja rankingu Opineo.pl, pokazuje, jak potrzebne jest w sieci bezstronne miejsce, w którym internauci mogą wyrażać opinie o dokonanych zakupach.
Opineo.pl jest jednym z pierwszych polskich serwisów pomagających podejmować decyzje zakupowe. Gromadzi opinie o produktach, firmach i sklepach, wystawiane przez internautów, po dokonanych zakupach. Na ich podstawie portal co roku przygotowuje ranking Najlepszych sklepów internetowych oraz nagradza liderów w 15 kategoriach specjalistycznych.
Ranking Opineo.pl to część większej publikacji – Raportu Opineo, który stanowi cenne kompendium wiedzy na temat rozwoju e-commerce w Polsce. Nie tylko typuje branżowych liderów, ale także wskazuje trendy na rynku handlu internetowego. A takim jest na przykład zawężająca się specjalizacja internetowych sprzedawców.
– Szczególnie w rankingach branżowych widać, że nawet nieduże serwisy, które znalazły dla siebie ciekawą niszę, z powodzeniem rywalizują z wielkimi multisklepami – mówi Grzegorz Sroka, kierujący Opineo.pl. – Polski konsument staje się coraz bardziej świadomy i dociekliwy, od dawna nie skupia się jedynie na najniższej cenie. Dlatego nawet najlepsza oferta przegra z dużą liczbą negatywnych ocen internautów – dodaje.
Najlepsza dziesiątka e-sklepów tegorocznego rankingu reprezentuje zupełnie odmienne branże, co pokazuje, że Polacy są coraz bardziej otwarci na zakupy przez internet, niezależnie od poszukiwanego przez nich asortymentu. Coraz chętniej także je oceniają – zwycięzca rankingu w samym 2018 roku zdobył aż 164 tysiące opinii. W przeważającej większości pozytywnych.
– Kupujący online stanowią dzisiaj ponad połowę wszystkich internautów w Polsce. Jednak motorem napędzającym sprzedaż w internecie są tzw. connected spenders, którzy stanowią w Polsce 8 milionową grupę konsumentów. Connected Spenders czytają opinie o produktach i to właśnie oni sami je recenzują. Ze względu na mobilny i aktywny styl życia reprezentantów Connected Spenders, największą szansę na ich utrzymanie mają e-sklepy inwestujące w trend convenience – komentuje Karolina Flaht-Soroka, client business partner w Nielsenie.
Partnerem merytorycznym tegorocznej edycji rankingu Opineo.pl jest firma badawcza Nielsen.
Ranking Opineo.pl można pobrać tutaj.