Bycie właścicielem lub managerem restauracji wiąże się z wieloma obowiązkami. Wszelkie narzędzia, które ułatwiają, usprawniają i porządkują pracę są bezcenne. Oprogramowanie gastronomiczne sprawia, że wszystkie informacje dotyczące lokalu znajdują się w jednym miejscu. Manager ma dostęp do bazy klientów, może zarządzać magazynami i dostawami, a nawet recepturami i produkcją. Nie traci kontroli nad obiektem, nawet gdy znajduje się poza restauracją, ponieważ ma stały wgląd we wszelkie raporty i analizy, dopasowane do swoich potrzeb. Korzystając z rozwiązania chmurowego dowodzi lokalem lub siecią nawet zdalnie, czyli z dowolnego miejsca na świecie.

Zapewnienie pracownikom restauracji odpowiednich narzędzi, takich jak: oprogramowanie oraz sprzęt IT, sprawi, że polepszy się nie tylko jakość ich pracy, ale również skróci się czas obsługi klienta. Dzięki temu zwiększenie liczby obsługiwanych klientów w różnych modelach sprzedaży, np. barowej lub stolikowej, nie będzie stanowiło już żadnego problemu. Pracownicy cenią  oprogramowanie, którego obsługa jest niezwykle intuicyjna. W czasie składania zamówienia mają szybki dostęp do wszystkich produktów oraz pełnych informacji o nich, widok najczęściej sprzedawanych pozycji usprawnia pracę, a podpowiedzi aktualnych promocji sprawiają, że sprzedaż dodatkowych produktów staje się dużo prostsza.

– By klient powrócił do restauracji muszą mu smakować nie tylko serwowane dania, musi także czuć się profesjonalnie i sprawnie obsłużony. Te wszystkie czynniki będę składać się na jego opinię o lokalu gastronomicznym i wpływać na decyzję, czy jeszcze do niego powróci. Restauratorzy, którzy korzystają z oprogramowania dedykowanego gastronomii podkreślają, że zyskują skuteczne narzędzie do kontroli i minimalizacji strat oraz optymalizacji zysków. Dzięki temu zauważają też zwiększoną liczbę obsługiwanych klientów przez usprawnienie i skrócenie czasu ich obsługi – przekonuje Krzysztof Rodziewicz, menadżer Działu sprzedaży w firmie FoodSoft.