AB S.A. dokonała zakupu praw do marki Optimus, powołując do życia Optimus Sp. z o.o. Nowatorski projekt wrocławskiej firmy zakłada zbudowanie sieci franczyzowej dla małych i średnich integratorów IT. Ponadto pod marką Optimus będzie oferowane szerokie portfolio produktów: m.in. serwery, komputery osobiste i przemysłowe oraz systemy Digital Signage.
Model biznesowy Optimus pozwoli małym i średnim integratorom na zwiększenie udziału w rynku przetargów i projektów informatycznych, które do tej pory były dla nich niedostępne – m.in.: w sektorze administracji publicznej, edukacji, ochrony zdrowia, służbach mundurowych i przedsiębiorstw.
Na decyzję o zakupie części praw do Optimus złożyło się wiele czynników. Przede wszystkim, wykorzystaliśmy szansę na nabycie praw do marki, za którą stoi ogromny potencjał biznesowy i marketingowy. Nie bez znaczenia jest również to, że Optimus działał także na rynku integratorskim. Chcieliśmy wykorzystać siłę tego brandu, a dodając do tego naszą wiedzę i ponad 20-letnie doświadczenie na rynku IT wyznaczyć nowe kierunki rozwoju tej kultowej marki – mówi Andrzej Przybyło, Prezes Zarządu AB S.A.
Badania marketingowe przeprowadzone przez zewnętrzną firmę badawczą na zlecenie AB S.A. potwierdziły, że Optimus nadal jest postrzegany jako kultowa marka polskiego sektora nowych technologii. Wywołuje ona pozytywne skojarzenia i darzona jest uznaniem ze względu na pozycję, którą zajmowała w przeszłości. Jest to najbardziej rozpoznawalna marka IT wśród dostawców sprzętu komputerowego i usług informatycznych.
Spółka Optimus została założona przez Romana Kluskę w latach 90. i szybko stała się nie tylko czołowym producentem komputerów w Polsce, ale także znaczącym podmiotem na rynku integratorskim.