63 proc. przedstawicieli dużych firm i korporacji działających w Polsce uważa, że outsourcing pozwala budować przewagę konkurencyjną. Z kolei55 proc. twierdzi, że jego rola rośnie. Prawie połowa badanych firm (47 proc.)wykorzystuje go w informatyzacji, a aż 54 proc. poza informatyzacją nie korzysta z tego modelu w ogóle – otonajważniejsze wnioski raportu dotyczącego outsourcingu IT przygotowanego w ramach cyklu Orange Insights.

W trzecimraporcie z cyklu Orange Insights, zrealizowanym przez ICAN Research na zlecenie Orange Polska,zbadano nastawienie wobec outsourcingu informatycznego dużych firm, zatrudniających ponad 250 pracowników, działających w Polsce.
Wyniki raportu Orange Insights pokazują, że większość (63 proc.) dużych firm i korporacjitwierdzi,że outsourcing IT pozwala budować przewagę konkurencyjną, 55 proc. zauważa, że jego rola w ciągu ostatnich lat wzrosła, aprawie połowa (45 proc.)skłania się ku opinii, że outsourcing IT wzmacnia efektywność biznesu.
47 proc. badanych korzysta z modelu outsourcingu w informatyzacji, a aż 54 proc. poza tą dziedziną nie korzysta z outsourcingu w ogóle, co pozwala zakładać, że outsourcing IT jest najpopularniejszą usługą w tej dziedzinie.Poza IT, tylko 17 proc. firm korzysta z outsourcingu w finansach, 12 proc. w HR, a po 10 proc. w logistyce i marketingu.

Orange Insights_infografikay