Finlandia, kraj o unikalnej geograficznej i demograficznej charakterystyce, staje się obiecującym kierunkiem dla ekspansji polskiego e-commerce. Dzięki niskiej gęstości zaludnienia i populacji skoncentrowanej w południowej części kraju, lokalny rynek oferuje wiele możliwości dla zorganizowanych i dobrze zaplanowanych działań cross-border. W tym kontekście Packeta przygotowała nową ofertę logistyczną dla rodzimych e-sklepów, idealnie wpisującą się w potrzeby szybkiej i efektywnej dystrybucji przesyłek do tego kraju.
Zrozumienie specyfiki lokalnych konsumentów oraz dostosowanie do nich oferty logistycznej stanowi klucz do sukcesu na tym unikalnym rynku. Wychodząc naprzeciw oczekiwaniom zarówno sprzedawców, jak i konsumentów, Packeta wprowadziła promocyjne ceny dla nowych klientów, obniżone o 20% w stosunku do standardowych stawek. Dzięki temu przed rodzimymi sklepami internetowymi otworzyły się drzwi do efektywnego i konkurencyjnego działania na fińskim rynku.
– Dynamicznie rozwijający się rynek e-commerce w Finlandii w połączeniu z ofertą Packety skierowaną do nowych klientów stanowi idealną okazję dla polskich e-sklepów do rozwoju na tamtejszym rynku. Packeta gwarantuje nie tylko efektywność logistyczną, ale także dostosowanie do wymogów zrównoważonego rozwoju, co jest coraz bardziej cenione zarówno przez samych fińskich konsumentów, jak i partnerów biznesowych – powiedziała Agnieszka Haponik, marketing manager w Packeta Poland.
Fiński e-commerce
Finlandia jest jednym z najmniej zaludnionych krajów w Europie, ze stosunkowo niewielką populacją wynoszącą około 5,5 miliona osób. Jest też bardzo nierównomiernie rozłożona geograficznie – większość ludności mieszka wzdłuż wybrzeża, na południu i południowym zachodzie kraju, a ponad milion osób żyje w samej stolicy. Mimo to Finlandia posiada jedną z najbardziej rozwiniętych infrastruktur cyfrowych w Europie. Przez ostatnie lata kraj ten notuje stabilny wzrost wartości rynku e-commerce, który jest napędzany przez skłonność Finów do dokonywania zakupów online w lokalnych i międzynarodowych sklepach.
Z punktu widzenia logistyki, kraj ten stanowi wyzwanie ze względu na swój rozległy i często trudno dostępny teren, zwłaszcza w północnych regionach. Jednak dzięki dobrze rozwiniętej sieci drogowej i logistycznej, dostarczanie towarów nawet w najbardziej odległe miejsca jest wykonalne i efektywne. Popularność punktów odbioru paczek (PUDO) oraz automatów paczkowych świadczy też o wysokiej organizacji i dostosowaniu usług do potrzeb konsumentów, którzy cenią sobie przede wszystkim wygodę i szybkość dostaw.
Oferta Packety w Finlandii
Packeta oferuje w Finlandii kompleksowe usługi dostawcze odpowiadające na potrzeby zarówno konsumentów, jak i biznesu. Dzięki nowemu, lokalnemu partnerowi, dysponuje rozbudowaną siecią terminali w 5 największych miastach, jak Helsinki, Turku, Tampere, Vantaa i Jyväskylä, co umożliwia szybką i skuteczną dystrybucję na terenie całego kraju.
Świadczone przez Packetę usługi obejmują najczęściej wybierane przez Finów metody dostarczania zamówień – zarówno do punktów odbioru, automatów paczkowych, jak i do domu – oferowane są także wieczorne dostawy w największych miastach. Z kolei czas dostawy z Polski do Finlandii wynosi teraz średnio tylko 3-4 dni robocze plus dzień nadania.
Dostawa do punktu odbioru (PUDO) lub automatu paczkowego dostępna jest już w kwocie od 41.60 zł, a do domu (Home Delivery) od 68.80 zł. Promocyjne ceny obowiązują na wszystkie umowy podpisane od 13 maja br. do końca 2024 roku.
Dzięki współpracy z nowym partnerem oraz zoptymalizowanym procesom logistycznym w hubie przeładunkowym w Estonii, Packeta ma dostęp do sieci 1500 punktów odbioru oraz niemal 1300 automatów paczkowych na terenie Finlandii i może dostarczać paczki o wadze nawet 30 kg.
Wysyłaj z Packetą
Packeta obecna jest w Europie, USA oraz w Zjednoczonych Emiratach Arabskich, ale specjalizuje się w dostarczaniu przesyłek na terenie Europy Środkowej. W ubiegłym roku Packeta Group obsłużyła na całym świecie w sumie 106 milionów przesyłek, osiągając rekordowe obroty na poziomie 294 mln EUR. Polska spółka – Packeta Poland – dostarczyła w tym okresie ponad 9,2 mln paczek (z Polski i do Polski) – o 123% więcej niż w roku 2022 (wówczas 4,1 mln). Spółka ponadto dąży do rozpowszechnienia cross-border wśród branży e-commerce, dlatego chętnie doradza e-sklepom, jak rozpocząć działalność za granicą. Oprócz dostarczania paczek klientom końcowym, może zaoferować pomoc w nawiązywaniu relacji z partnerami biznesowymi i w organizowaniu kampanii marketingowych, zapewnia też informacje na temat rynków.