Według Furgonetka.pl usługi grupy Integer.pl – należącej do amerykańskiego funduszu Advent International – w okresie listopada i grudnia miały najniższy procent reklamacji i znalazły się w gronie najlepiej ocenianych na rynku. Wśród stałych punktów odbioru Paczkomaty InPost są numerem jeden pod względem szybkości dostaw wyprzedzając Pocztex i Paczkę w Ruchu. W rankingu przesyłek dostarczanych przez kuriera InPost Kurier wyprzedził konkurencję w najszybszym czasie odbioru paczki od nadawcy oraz uplasował się na drugiej pozycji pod względem średniego czasu całej dostawy, zostawiając w tyle gigantów rynku logistycznego m.in. FedEx i UPS.

„Świąteczny szczyt jest co roku dla branży logistycznej dużym wyzwaniem. Choć obecnie planujemy już działania na kolejny szczyt to dane, który opublikowała Furgonetka.pl pozwalają nam cieszyć się z dobrze wykonanej pracy. Jednak dalecy jesteśmy od samozadowolenia. W tym roku chcemy poprawić jakość i czasy doręczeń. Naszym celem jest pierwsze miejsce na rynku kurierskim pod względem średniego czasu dostawy.” – powiedział Rafał Brzoska, założyciel i Prezes Zarządu Grupy Integer.pl, właściciela marki InPost.

W ubiegłorocznym szczycie świątecznym Grupa Integer zanotowała rekordowe ilości przewiezionych przesyłek. Wolumeny dostaw do Paczkomatów® InPost wzrosły o 67 %, a przesyłek kurierskich o rekordowe 94,5 %. Razem Grupa dostarczyła w tym okresie 10 mln sztuk paczek.

Brzoska podkreśla, że równie ważną co szybkość dostawy jest jej jakość. „Wśród 7 wziętych pod uwagę firm na dwóch pierwszych miejscach, jeżeli chodzi o najmniejszy procent reklamacji, są Paczkomaty InPost oraz InPost Kurier. InPost Paczkomaty miał trzykrotnie mniejszy odsetek reklamacji niż DPD, siedmiokrotnie mniejszy niż Pocztex i dziesięciokrotnie mniejszy FedEx” – dodaje.

Przygotowując się do świątecznego szczytu w 2017 roku Grupa Integer.pl przeprowadziła duże inwestycje. Najważniejszą było blisko dwukrotne zwiększenie liczby dostępnych skrzynek paczkomatowych ze 130 tys w grudniu 2016 r. do 250 tys sztuk na koniec 2017 r. InPost zwiększył także zatrudnienie o dodatkowe 3000 osób oraz powiększył swoją flotę o 1700 dodatkowych samochodów kurierskich.

Także w grudniu InPost wprowadził nowatorskie rozwiązanie oparte na sztucznej inteligencji – chatbot „Paczucha”. Wystarczy w komunikatorze Messenger wpisać „InPost – Paczkomaty, kurier” i zadać pytanie np: „Jaki jest status przesyłki nr…?”, „Gdzie jest najbliższy Paczkomat?” by otrzymać natychmiastową odpowiedź wygenerowaną przez samouczącego się chatbota.