Badania przeprowadzone przez Akademię Morską w Szczecinie wskazują, że aż 93% użytkowników Paczkomatów InPost nie nadkłada drogi lub pokonuje maksymalnie 5 km w celu odebrania przesyłki z terminala. Jednocześnie 79% osób wskazuje na bliską odległość Paczkomatu od miejsca zamieszkania, jako najważniejsze kryterium przy wyborze jego lokalizacji. Aż 61% respondentów korzysta z urządzeń po drodze do pracy, szkoły, lub przy okazji robienia zakupów. Ponad połowa użytkowników dojeżdża do Paczkomatów InPost samochodem, natomiast już 36% z nich wybiera piesze dotarcie do terminali. Dane wyraźnie wskazują na ekologiczne postawy e-kupujących, co wraz z efektywną logistyką InPost sprzyja zrównoważonemu rozwojowi miast.

„W 2013 roku razem z Akademią Górniczo-Hutniczą przeprowadziliśmy badanie, które udowodniło, że nasi doręczyciele zużywają mniej paliwa, niż tradycyjni kurierzy – co wpływa na redukcję emisji CO2 do atmosfery nawet do 95%. Z naszych analiz wynika, że do obsługi takiej samej liczby przesyłek w przypadku Paczkomatów InPost potrzeba o 40% samochodów mniej niż w tradycyjnym systemie kurierskim. Dzięki temu mamy mniejszy ruch na zatłoczonych ulicach polskich miast. Aktualne dane potwierdzają, że – dzięki odpowiedniemu rozmieszczeniu naszych urządzeń – aż 93% użytkowników nie musi nadkładać drogi do Paczkomatów InPost. Tylko do końca tego roku rozszerzymy sieć terminali w Polsce o kolejne 400 terminali – co jeszcze bardziej skróci drogę, jaką muszą pokonać nasi klienci, by odebrać przesyłkę”– mówi Rafał Brzoska, prezes Grupy Integer.pl, właściciela sieci Paczkomatów InPost.

Aż 88% użytkowników Paczkomatów InPost ocenia usługę dostawy do innowacyjnych terminali dobrze i bardzo dobrze. Z podanych statystyk wynika również, że 89% respondentów jest skłonna polecić tę opcję doręczenia produktów znajomym, a 75% osób uważa je za lepsze i dużo lepsze niż tradycyjne usługi kurierskie. Dostawa do automatycznych terminali jest także konkurencyjna w stosunku do usług Poczty Polskiej – ponad 88% badanych uznało, że Paczkomat InPost są lepsze.