InPost, lider w obszarze automatyzacji dostaw dla e-commerce, spodziewa się realizacji rekordowej ilości przesyłek w okresie przedświątecznym w Wielkiej Brytanii, kluczowym europejskim rynku e-commerce. Paczkomaty InPost tworzą obecnie najbardziej rozległy system punktów do odbioru paczek na Wyspach, oferując zasięg większy niż czołowe sklepy dysponujące własnymi sieciami click&collect. Dzięki ekspansji już niemal trzy czwarte (70%) Brytyjczyków znajduje się zasięgu 5 mil od najbliższego Paczkomatu InPost.
Usługi click&collect stają się coraz popularniejsze w Wielkiej Brytanii – korzysta z nich już 35% e-konsumentów, a do 2017 r. wskaźnik ten ma osiągnąć 76%.
Zasięg Paczkomatów InPost na terenie Wielkiej Brytanii zwiększa się dynamicznie. Jest to możliwe dzięki licznym kooperacjom z silnymi rynkowymi graczami. We współpracy z Transport for London, londyńskim zarządcą metra – InPost uruchomił już terminale m.in. na parkingu przy stacji metra Buckhurst Hill oraz nadworcu autobusowym Victoria Station. W wyniku umów partnerskich innowacyjne urządzenia pojawiły się w sieci supermarketów Morrisons oraz sklepów Toys R Us. Paczkomaty InPost w znaczącym stopniu zwiększą także elastyczność dostaw konsumentom korzystającym z oferty czołowych podmiotów rynku logistycznego i sektora e-commerce w Wielkiej Brytanii, takich jak: MetaPack oraz P4D.