W internetowych sex shopach kupujemy dziś dwukrotnie częściej niż przed rokiem. Tradycyjnie okres przedświąteczny i Walentynki to dla tej branży gorący sezon, ale – jak wynika z danych platformy Shoper – w czasie drugiej fali pandemii wydatki na erotyczne akcesoria są zdecydowanie wyższe niż dotychczas.
Dla niemal wszystkich sektorów internetowego handlu miniony rok oznaczał nadzwyczajne wzrosty sprzedaży. Jest jednak kilka kategorii produktów, na które wspólna domowa izolacja wyjątkowo nakręca popyt. Do tej grupy należą akcesoria erotyczne.
Już wiosną ubiegłego roku z USA przyszły intrygujące wieści. Grupy Wow Tech i COTR, do których należą marki zajmujące się sprzedażą gadżetów erotycznych, w kwietniu donosiły, że ich wzrost sprzedaży był nawet trzykrotnie wyższy w porównaniu z poprzednim rokiem. Eksperci tych firm komentowali, że to nie tylko skutek przejęcia sprzedaży ze sklepów tradycyjnych, ale też efekt pandemii, która kreując nowe sytuacje – otwiera konsumentów na nowe produkty.
Informacje płynące z polskiego rynku są bardzo podobne do tych zza oceanu. Z danych platformy sklepów internetowych Shoper wynika, że druga jesienna fala pandemii skorelowana jest ze wzrostem zakupów w e-sklepach erotycznych. Od września sprzedaż dostępnych w nich akcesoriów stale rośnie. W stosunku do wyniku z tego miesiąca w styczniu 2021 była wyższa o 186 proc.
Za część wzrostów odpowiedzialne są naturalnie wahania sezonowe, a zwłaszcza większe zainteresowanie kupowaniem gadżetów erotycznych na prezent w czasie świąteczno-walentynkowym, jednak zmianę widać również w ujęciu całorocznym. W porównaniu ze styczniem 2020, w minionym miesiącu w internetowych sklepach erotycznych na platformie Shoper klienci dokonywali o 98,5 proc. więcej zakupów.
– W ostatnich latach do internetowych sklepów erotycznych klientów przyciągała dyskrecja i coraz ciekawsza oferta. Można było w spokoju, bez świadków, przeglądać najnowsze produkty na ekranie komputera i wyszukiwać coś właściwego dla siebie. Gustowny design e-sklepów zrywał ze stereotypową kiczowatą estetyką sex-shopów. Tradycyjnie przed Walentynkami obserwowaliśmy wzrost zainteresowania tą kategorią. W tym roku skala wzrostów jest większa i pokrywa się z rozwojem pandemii w Polsce. Warto, by temu zjawisku przyjrzeli się specjaliści od relacji międzyludzkich – zauważa Oliwia Tomalik, Marketing Manager Shoper.
W styczniu nieco ponad ⅓ akcesoriów kupowanych w internetowych sklepach erotycznych na platformie Shoper stanowiły prezerwatywy. Do popularnych produktów należą też wibratory, kulki gejszy, bielizna erotyczna, żele intymne.