Lokalne firmy otwierające swoją działalność na handel transgraniczny, często obawiają się dodatkowych komplikacji, takich jak np. obsługa logistyczna. Ten obszar uznawany jest za barierę przez 27% przebadanych firm sprzedających online w Polsce. Równocześnie, problemy z płatnościami są istotną przeszkodą dla 17% polskich przedsiębiorców.

“W PayPal wierzymy w potegę potencjału handlu transgranicznego – nawet wśród bardzo małych firm i start-upów” – mówi Matt Komorowski, Dyrektor Zarządzający PayPal w Europie Środkowo-Wschodniej. “Te firmy wiedzą, że wejście na globalne rynki może gwałtownie zwiększyć ich sprzedaż, ale jednocześnie wiele
z nich nie wie od czego zacząć. Właśnie dlatego stworzyliśmy polską wersję PayPal PassPort – całkowicie darmowej i łatwo dostępnej platformy internetowej, która dostarcza polskim sprzedawcom niezbędnych informacji oraz narzędzi wspierających wejście na zagraniczne (nawet najbardziej egzotyczne) rynki.”

PayPal PassPort jest platformą dla polskich przedsiębiorstw, która udostępnia informacje na temat sprzedaży produktów i usług za granicą. Zawiera przy tym narzędzia takie jak interaktywny kalkulator, kontakty do właściwych, lokalnych organizacji kupieckich, informacje odnośnie kosztów wysyłki do wybranych krajów, trendy, kalendarze świąt, najlepsze praktyki na wybranych rykach, a także dane z raportów. Informacje przekazane są w przystępnej formie i w języku polskim. Platforma jest dostępna dla wszystkich – nie trzeba być klientem PayPal, by z niej skorzystać.

“Dzięki PayPal PassPort możesz sprawdzić interaktywny kalkulator kosztów przesyłki i najważniejsze trendy kształtujące e-commerce na zagranicznych rynkach” – komentuje Matt Komorowski. – “Co więcej, interaktywna platforma pokazuje najważniejsze wyróżniki lokalnego handlu (np. kalendarz lokalnych świąt, które wpływają na wzmożenie sprzedaży w każdym kraju) oraz wiedzę niezbędną w dopasowywaniu strategii biznesowej tak, by odpowiadała na bieżące potrzeby konsumentów. Platforma daje również dostęp do najlepszych praktyk, którymi dzielą się lokalni przedsiębiorcy.”