Vital – producent i dystrybutor pieczywa oraz wyrobów cukierniczych – optymalizuje swoją działalność i zdobywa nowe rynki zbytu, korzystając z ERP Navireo firmy InsERT. Wdrożenie systemu zautomatyzowało m.in. wprowadzanie zamówień od odbiorców, w tym ze 150 sklepów sieci Biedronka.

Dzięki wykorzystaniu Navireo, przy współpracy z internetową platformą Agility B2B, firma usprawniła wszystkie procesy zachodzące w przedsiębiorstwie. Wdrożenie umożliwiło jej dalszy szybki rozwój i zwiększenie obszaru zbytu dla produkowanych wyrobów. Zautomatyzowano przetwarzanie zamówień, które dotychczas były wprowadzane ręcznie. Wcześniej czynności te musiało wykonywać dwóch pracowników przez około 6 godzin, obecnie jeden przez niespełna 5 minut. Automatycznie wprowadzane są także wszystkie zamówienia z sieci Biedronka. Dziennie generowanych jest ponad 1000 dokumentów z około 150 zamówień na cały asortyment piekarni, co daje w miesiącu 300 tys. pozycji w dokumentach zakupowych.

Wdrożenie Navireo wraz z platformą Agility B2B zrealizowała firma Akces. W pierwszej kolejności, podczas analizy przedwdrożeniowej, zidentyfikowano schemat pracy poszczególnych użytkowników i zaprojektowano prototyp systemu. Następnie, zgodnie z wytycznymi klienta, przeprowadzono instalację i konfigurację na pięciu stanowiskach pracy w centrali i dwóch stanowiskach w oddziale. Szczegółowa parametryzacja wdrażanego systemu została zrealizowana na podstawie informacji dostarczanych na bieżąco przez pracowników firmy Vital.

W najbliższej przyszłości Vital planuje wdrożenie kolejnych modułów, w tym rozliczanie produkcji, pełnej księgowości oraz kadry i płace. Piekarnia chciałaby umożliwić swoim klientom składanie zamówień przez specjalny portal i poprawić komfort współpracy z kontrahentami.