Grupa Allegro, lider na rynku e-commerce, który prowadzi ponad 120 serwisów w 23 krajach, wspólnie z Orange Polska wdrożył w swoim serwisie Tablica.pl pilotażowy model biznesowy oparty na koncepcji znanej, jako „Telco 2.0”. Jest to pierwsze tak zaawansowane i kompletne zastosowanie Telco 2.0 w Polsce. Dzięki temu modelowi, użytkownicy serwisu zyskują dostęp do wielu funkcji mobilnych. Teraz operacje, które zwykle są wykonywane na komputerze stacjonarnym czy laptopie, kiedy użytkownicy kupują lub sprzedają przedmioty w internecie, zostały przeniesione na ich telefony, smartfony i tablety np. użytkownicy mogą dodawać za pomocą MMS-ów zdjęcia produktów, które wystawiają na sprzedaż. Do tego otrzymują wiele dodatkowych funkcji telekomunikacyjnych np. SMS-owe powiadomienia związane z ich transakcjami. Ten projekt jest wyjątkowy również dlatego, że sama idea współpracy pomiędzy obiema firmami zrodziła się na poziomie działów R&D (Badawczo-Rozwojowych), aby później trafić do działów handlowych. Łączy się on także z podpisanym we wrześniu 2012 porozumieniem wszystkich operatorów o standaryzacji API, czyli w praktyce – udostępnieniu deweloperom jednolitego środowiska dla aplikacji mobilnych na 50 mln telefonów komórkowych w Polsce.
Telco 2.0 polega na udostępnianiu na zewnątrz interfejsów, które umożliwią tworzenie aplikacji służących do realizowania własnych usług telekomunikacyjnych. Dotychczas tworzeniem i udostępnianiem takich usług zajmowali się sami operatorzy. Teraz mogą to robić użytkownicy biznesowi, a nawet osoby fizyczne. W zakres takich usług wchodzą np. wysyłanie na telefon SMS-ów czy MMS-ów o dowolnej treści i w dowolnej ilości oraz ich odbiór, lokalizacja użytkownika telefonu, click-to-call (połączenie telefoniczne za pomocą komputera) czy tzw. uwiarygodnienie numeru telefonu, czyli szybkie sprawdzenie, do jakiej sieci należy. Jak to działa? Dzięki API (Application Programming Interface). To narzędzie umożliwia włączenie dodatkowych funkcji w istniejących już aplikacjach albo budowanie całkiem nowych systemów i usług.