Na świecie żyje 70 mln osób niesłyszących, w Polsce jest ich blisko pół miliona. To właśnie specjalnie dla nich stworzona została darmowa usługa tłumacza języka migowego, zaprojektowana przez Migam.org. Serwis PizzaPortal.pl, największy portal do zamawiania jedzenia online, jako jedna z nielicznych firm, wykorzystuje technologię wideochatu do obsługi osób głuchych i słabosłyszących.

Mimo, że problem głuchych jest powszechny, rynek dedykowanych im usług nadal jest bardzo ubogi. Dużą trudnością, któradezorganizuje codzienne funkcjonowanie osobom migającym jestm.in. telefoniczna obsługa klienta w wielu firmach i instytucjach. Dlatego też serwisPizzaPortal.pl, którego naczelną ideą jest proste, szybkie i wygodne zamówienie jedzenia online, postanowił w szczególny sposób zadbać o swoich Głuchych i SłabosłyszącychKlientów i tym samym zatrzeć granicę pomiędzy światem dźwięku, a ciszy. To właśnie z myślą o nich powstał specjalny wideochat, który umożliwia Im samodzielne złożenie zamówienia w serwisie.W jaki sposób?Należy użyć przycisku, który jest na stronie kontaktowej PizzaPortal.pl. Po kliknięciu w button, tworzy się łącze z Migam.org i konsultantem, który jest pośrednikiem między użytkownikiemportalu, a wsparciem klienta PizzaPortal.pl. Tłumacz języka migowego likwiduje wszelkie bariery pomiędzy konsultantem, a klientem.

Zdecydowaliśmy się na współpracę z Migam.org, ponieważ mamy świadomość, z jakimi barierami spotykają się każdego dnia Głusi i słabosłyszący. Otrzymywaliśmy coraz więcej pytań ze strony ludzi niesłyszących, w jaki sposób mogą skontaktować się z naszym portalem. Mieliśmy już czat, kontakt mailowy, czy social media, ale nadal czegoś brakowało. Wideochat stał się najbardziej trafionym rozwiązaniem, aby ułatwić ludziom niesłyszącym kontakt z naszym portalem– mówi Lech Kaniuk, Dyrektor Generalny PizzaPortal.pl.