DS Smith, wiodący dostawca przyjaznych środowisku rozwiązań opakowaniowych, oraz Coca Cola HBC nawiązały współpracę, dzięki której plastikowe wielopaki butelek o pojemności 1,5 litra zostaną zastąpione kartonowymi uchwytami. Nowe rozwiązanie zastępujące jednorazowe plastikowe opakowania zostanie wprowadzone do supermarketów w Austrii we wrześniu 2023 r.

Innowacyjne opakowanie, DS Smith Lift Up, to uchwyt z tektury falistej, nadający się w 100% do recyklingu, który ułatwia transport produktów. Wdrożenie tego rozwiązania pozwoli ograniczyć zużycie plastiku przez Coca-Cola HBC w Austrii aż o 200 ton rocznie.

DS Smith i Coca-Cola HBC łączy wspólna wizja wdrażania innowacyjnych rozwiązań opakowaniowych, które w 100% nadają się do recyklingu, a dzięki odpowiedniemu zaprojektowaniu, zużywają jak najmniej surowców.

Uchwyt DS Smith Lift Up został zaprojektowany z wykorzystaniem autorskich Wskaźników Projektowania dla Obiegu Zamkniętego (CDM), co pozwoliło na znaczące ograniczenie śladu węglowego w produkcji opakowań i pakowaniu produktów. Kartonowe uchwyty DS Smith Lift Up powstały z myślą o transporcie butelek PET przeznaczonych dla klientów indywidualnych. Z powodzeniem mogą być jednak wykorzystywane w przypadku butelek o różnych rozmiarach. Mają miękki uchwyt, który ułatwia przenoszenie produktów, zapewniając im odpowiednią ochronę. Opakowania są produkowane we współpracy z Krones, wiodącym producentem maszyn pakujących.

– Jesteśmy dumni, że dzięki współpracy, możemy wprowadzić kolejne innowacyjne rozwiązanie opakowaniowe, które pozwoli wyeliminować niepotrzebne odpady z jednorazowych opakowań plastikowych. Uchwyty DS Smith Lift Up zostały zaprojektowane z wykorzystaniem Wskaźników Projektowania dla Obiegu Zamkniętego, dzięki czemu wykorzystujemy najmniejszą możliwą ilość surowców, zmniejszając negatywny wpływ na środowisko i zapewniając jednocześnie świetny wygląd produktu na półkach sklepowych – przyznaje Stefano Rossi, Prezes Dywizji Packaging w DS Smith.

– Współpraca z naszymi partnerami, firmami Coca-Cola HBC i Krones, ma kluczowe znaczenie dla ograniczenia jednorazowego wykorzystania tworzyw sztucznych i wprowadzania innowacyjnych zmian na dużą skalę. Zrównoważone projektowanie jest wpisane w nasze DNA i towarzyszy nam we wszystkim, co robimy. To doskonały przykład na to, że innowacje w opakowaniach mogą prowadzić do bardziej zrównoważonej przyszłości dla producentów, sprzedawców detalicznych i konsumentów – podkreślił Stefano Rossi.

– To pierwsze w historii tego typu rozwiązanie opakowaniowe dla 1,5-litrowych wielopaków Coca-Coli, Fanty i Sprite’a. To wynik naszego przedsiębiorczego nastawienia, absolutnej wiary we współpracę z zaufanymi partnerami i naszej koncentracji na osiągnięciu zerowej emisji netto do 2040 roku. W 2022 r. nasza firma po raz szósty została uznana za najbardziej zrównoważoną firmę produkującą napoje na świecie według Dow Jones Sustainability Index, jednego z wiodących globalnych wskaźników zrównoważonego rozwoju – powiedział Marcel Martin, dyrektor ds. korporacyjnych i zrównoważonego rozwoju Coca-Cola HBC.

– Jesteśmy zaszczyceni, że ten wynik uplasował nas na szczycie spośród ponad 7000 firm z 61 branż według S&P Global Sustainability Yearbook 2023. Rok 2023 był kontynuacją najwyższych wyników w zakresie zrównoważonego rozwoju według MSCI ESG Ratings, dziewiąty rok z rzędu. Zdajemy sobie jednak sprawę z ogromu zadania, jakie mamy przed sobą, aby stworzyć bardziej zrównoważony biznes. Będziemy nadal wprowadzać innowacje, współpracować i inwestować, abyśmy mogli nadal dostarczać nasze napoje
w bardziej zrównoważony sposób – dodał Marcel Martin.