Unikatowe komunikaty o specjalnych promocjach i usługach w miejscu odbywania się wydarzenia, wysegregowane informacje w mediach społecznościowych na temat eventu i jego przebiegu, wzmocnienie wrażeń z imprezy poprzez połączenie świata offline z online, usługi informacyjne wspierające uczestnika w miejscu zdarzenia, to tylko niektóre zadania nowej platformy dla kibiców sportowych i uczestników wydarzeń masowych – eFAN24.

Obecne pokolenie najaktywniejszych konsumentów, a zarazem uczestników imprez masowych i wydarzeń sportowych mieści się w przedziale wiekowym 15-34 lata, czyli tzw. pokolenie Y. Osoby z pokolenia millenialsów mają zupełnie inne oczekiwania względem oferty i doświadczeń, jakich spodziewają się po uczestnictwie w imprezach sportowych i rozrywkowych. Nowe pokolenie fanów wymaga generowania doświadczeń wspartych nowymi technologiami mobile, w pełnej otwartości na intensywną komunikację w mediach społecznościowych w czasie rzeczywistym, w trakcie trwania eventu. W dobie mediów społecznościowych i m.in. takich serwisów jak Facebook, Instagram, Twitter, Snapchat, a także smartfonów i innych urządzeń mobilnych, świat realny łączy się z tym w sieci. Uczestnicy wydarzeń chcą być nieustannie „connected”, ciągle na bieżąco, ciągle poszukując tworzących pozytywne wrażenia treści. Dlatego właśnie, kiedy biorą udział w eventach masowych, oczekują od nich nie tylko możliwości przeżywania ich „na żywo”, ale również online, poprzez swoje smartfony. Dodatkowo, wymagają równie dynamicznego, jak sam event, konsumowania i absorbowania treści z nim związanych. Teraz kibice są wielozadaniowi, mutliplatformowi, są w stanie korzystać z wielu ekranów na raz, konsumując treści (powszechne zjawisko second screen). Chcą być bliżej, więcej wiedzieć i więcej dostawać, aby nie utracić niczego istotnego i niepowtarzalnego w przebiegu wydarzenia.

W naszych badaniach nad konsumowaniem eventów sportowych przez fanów, odnotowaliśmy kilka problemów, jakich doświadczają uczestnicy wydarzeń masowych. Pierwszym z nich jest zbyt czasochłonny i odciągający od wydarzenia dostęp do treści społecznościowych i zasobów eventowych (usług na miejscu, produktów itp.). Dodatkowo, duża liczba różnych treści powiązanych z wydarzeniem sprawia, że użytkownicy gubią się w tych naprawdę ważnych informacjach związanych z imprezą, w której uczestniczą. A uczestnicy wydarzeń chcą doświadczeń pełnych zarówno w wymiarze interakcji socialowych, jak i konsumowania zasobów na evencie. Dlatego opracowaliśmy aplikację eFAN24, która ma być dla fanów najlepszym miejscem do konsumowania treści eventowych w czasie rzeczywistym – komentuje Rafał Dylewski, manager projektu eFAN24, IQ Sport Advisory Group.

 

 

eFAN24 jest narzędziem, dzięki któremu organizatorzy imprez mogą w łatwy, a wręcz intuicyjny sposób zarządzać komunikacją skierowaną do uczestników wydarzeń w trakcie ich trwania. Nie chodzi tutaj tylko o prezentowanie unikalnych treści społecznościowych, związanych z trwającym wydarzeniem, dostarczanych w wygodny i przystępny sposób. W zależności od aktualnego miejsca przebywania fana, a także bazując na jego zainteresowaniach oraz historycznych zachowaniach, aplikacja mobilna eFAN24 pośredniczy w dostarczaniu treści generujących lepsze doświadczenia eventowe (pożyteczne, ekskluzywne, spersonalizowane, wnoszące wartość). Zatem jej zadaniem nie jest tylko komunikacja o charakterze komercyjnym, ale także dostarczanie informacji ułatwiających pobyt w miejscu zdarzenia. Do realizacji tych zadań wykorzystuje technologię iBeacons, dostarczaną przez partnera strategicznego, spółkę kontakt.io. Mając na uwadze zjawisko „second screen” oraz duże przeładowanie przestrzeni społecznościowej w generycznych sieciach, takich jak FB czy Twitter, eFAN24 dzięki mechanizmom filtracji, klasyfikacji i grupowania treści, dostarcza fanom najbardziej wyselekcjonowane, odpowiednie wpisy, tworzone przez innych uczestników eventu, w czasie rzeczywistym, zarówno z miejsca zdarzenia, jak i poza nim.

eFAN to także dobre narzędzie w rękach partnerów i sponsorów wydarzenia. Sponsorzy szukają nowych, skuteczniejszych metod aktywacji sponsoringu, zwłaszcza w kanałach elektronicznych.

eFAN24 pozwala na tworzenie nowych wartości dodanych dla sponsorów i parterów biznesowych eventu poprzez oferowanie nośników i funkcjonalności, umożliwiających jeszcze lepszy dostęp do fanów i skuteczną aktywację sponsoringu. Najważniejsze, aby treść generowana przez sponsorów była pożyteczna i relewantna z punktu widzenia obserwowanych na evencie wydarzeń. Reagowanie bezpośrednio i szybko na konkretne zdarzenia i emocje wśród odbiorców wydarzenia daje szansę osiągnięcia bardzo dużych wskaźników konwersji – dodaje Dylewski.

Platforma eFAN24 została opracowana i zaprojektowana przez łódzką firmę IQ SPORT Advisory Group w oparciu o technologię iBeacons, dostarczoną przez krakowskiego producenta beaconów – kontakt.io.

Platforma eFAN24 dzięki wykorzystaniu kontekstu świata rzeczywistego przenosi doświadczenia użytkowników na zupełnie nowy poziom. Z jednej strony, pozwala uczestnikom wydarzeń na pełne zaangażowanie i interakcję podczas eventu oraz na perfekcyjne planowanie oraz zarządzanie organizatorom i sponsorom – komentuje Karolina Pura z kontakt.io.

Natomiast wsparcie programistyczne zapewniła warszawska firma SENFINO.

Aplikacja mobilna eFan24 jest nowym sposobem na kanalizowanie i wzmacnianie pozytywnych emocji związanych z wydarzeniami sportowymi i rozrywkowymi. Wierzymy, że będzie najlepszym miejscem na budowanie wspólnoty wszystkich fanów. Jesteśmy dumni, że jako Senfino możemy być partnerem technologicznym eFan24 i trzymamy kciuki za jej dalsze sukcesy – Marcin Zaremba, członek zarządu Senfino Software House.