Asseco Business Solutions zaoferowało swój najnowszy produkt abStore B2B z grupy Asseco WAPRO ERP. Rozwiązanie stanowi nowoczesną platformę usługową klasy e-commerce dla partnerów handlowych.

Platforma abStore B2B przeznaczona jest do współpracy pomiędzy przedsiębiorstwami (model B2B), co oznacza, że dostęp do składania zamówień uzyskują tylko partnerzy handlowi i kontrahenci, z którymi współpracuje użytkująca rozwiązanie spółka.

Zarządzanie architekturą, wyglądem i ofertą w tym „biznesowym sklepie internetowym” odbywa się w sposób bardzo intuicyjny. Panel administracyjny jest przyjazny i czytelny, zaś samodzielne uruchomienie i skonfigurowanie internetowej platformy nie stanowi dla użytkownika większego problemu. Dodatkowo abStore B2B jest połączony z Google Analytics, serwisami płatności, a nawet z Facebookiem.

Najwięcej korzyści z używania abStore B2B odniosą firmy korzystające już z modułu Sprzedaż i magazyn WF-Mag Asseco WAPRO ERP lub planujące jego wdrożenie wraz z rozwiązaniem B2B. Konsolidacja platformy biznesowej i aplikacji sprzedażowo-magazynowej usprawnia przede wszystkim kontrolę stanów magazynowych oraz zamówień. Oczywiście z możliwości platformy mogą skorzystać również użytkownicy różnych systemów magazynowych, z którymi platforma może zostać zintegrowana.

„abStore B2B obsługuje wiele magazynów w jednym sklepie, co pozwala na publikowanie oferty dla kontrahentów z wybranych lub ze wszystkich oddziałów firmy. Dzięki temu partnerzy biznesowi mogą wybrać lokalizację, z której będą chcieli nabyć towar np. tam gdzie jest odpowiednia jego ilość lub skąd łatwiej i taniej będzie im go odebrać” – wyjaśnia Rafał Mróz, Dyrektor ds. Asseco WAPRO ERP w Asseco Business Solutions S.A.

Z platformą abStore B2B można wykorzystywać indywidualne cenniki przygotowane dla pojedynczych partnerów lub grup kontrahentów. System w przejrzysty sposób udostępnia też zintegrowane z programem magazynowym dokumenty – faktury, zamówienia, rozrachunki, a także informacje o udostępnionym limicie kupieckim. Dostępny jest także element miękkiej windykacji – powiadomienia mailowe, jakie mogą być wysyłane do kontrahentów, informujące o zbliżającym się lub przekroczonym terminie płatności.

„Platforma abStore B2B powstała jako odpowiedź na najważniejsze „bolączki” firm z sektora MSP zajmujących się handlem w modelu business-to-business. I co najważniejsze, większość tych problemów z powodzeniem może rozwiązać” – podsumowuje Rafał Mróz.