Ruszyła Elektroniczna Platforma Katalogów Produktów eKatalogi. Jest to oddane do dyspozycji użytkowników przez Urząd Zamówień Publicznych narzędzie dające możliwość oferowania i sprzedaży produktów przez internet – informuje dlahandlu.pl
Co należy zrobić, by sprzedawać na Platformie eKatalogi? Przedsiębiorca powinien zarejestrować się na stronie www.ekatalogi.uzp.gov.pl, znaleźć nabór powiązany z kategorią oferowanych przez siebie artykułów lub usług i zamieścić ich szczegółowy opis wypełniając szablon karty produktu. Wówczas zamawiający będzie mógł wyszukać i wybrać najkorzystniejszą ofertę. Obecnie można to robić w 55 naborach, między innymi na: artykuły i meble biurowe, komputery oraz akcesoria, usługi szkoleniowe, prawnicze, księgowe.
Celem eKatalogów jest likwidacja barier pomiędzy biznesem i administracją oraz pomoc małym i średnim przedsiębiorcom w zdobyciu nowych klientów z administracji publicznej. eKatalogi umożliwiają oferowanie produktów bądź bez limitu ilości. Istotne jest, że za ich wystawienie Wykonawca nie ponosi żadnych opłat. Zaletą tej usługi jest również usprawniająca proces sprzedaży możliwość komunikacji z kupującym przez platformę. Platforma jest narzędziem dającym elastyczność – jeśli np. kupujący nie znalazł odpowiedniego koloru interesującego go przedmiotu, może skorzystać z opcji „zapytanie ofertowe”. Można je wysłać do wszystkich bądź do wybranych wykonawców oferujących swoje produkty w danej gałęzi CPV. Jeśli wykonawca nie znajdzie kategorii, w której mógłby zamieścić produkt, powinien wówczas wysłać zapytanie do administratora serwisu. System ma być systemem żywym, adaptującym się do potrzeb użytkowników, zarówno pod względem zawartości, jak i prac rozwojowych.