Rozwój PayPo – lidera BNPL (buy now, pay later) w Polsce – nie zwalnia tempa. Klienci sklepu internetowego marki Medicine mogą od teraz odroczyć zapłatę za zakupy o 30 dni bez żadnych dodatkowych kosztów. To kolejny, duży partner PayPo z branży fashion, w której szczególnie dobrze sprawdzają się płatności odroczone. Sklepy po wprowadzeniu tej opcji dla swoich klientów notują wzrost wartości koszyka zakupowego, a udział transakcji realizowanych z PayPo przekracza w niektórych z nich nawet 30 proc.

Z danych Statista.com wynika, że średni wskaźnik rocznego wzrostu dla branży fashion e-commerce (CAGR) za lata 2017-2025 wyniesie 14,2 proc., a zgodnie z prognozami Shopify, tylko w samych Stanach Zjednoczonych i tylko do 2023 roku osiągnie ona wycenę 672,71 miliardów dolarów. Odzież to jedna z najczęściej kupowanych przez internet kategorii towarów, także w Polsce. Potwierdza to m.in. rezultat badania Santander Consumer Banku „Polacy na e-zakupach 2021” – prawie połowa respondentów (49 proc.) zapytanych, co najczęściej kupuje w sieci, wskazała właśnie ubrania. Ponadto, według danych Strategy& (PwC) wartość polskiego rynku e-commerce pomiędzy rokiem 2021 a 2027 wzrośnie o ponad 94 mld PLN, a ponad 22 proc. tego wzrostu wygenerowane zostanie przez kategorię “moda” (21 mld PLN).

– Z usług PayPo korzysta już regularnie prawie milion osób. Na własnym przykładzie widzimy, że Polacy pokochali płatności odroczone, a wśród najchętniej finansowanych w ten sposób produktów są właśnie te z branży fashion. Miło nam zatem poinformować, że do grona naszych partnerów dołącza kolejny, duży brand z sektora modowego – Medicine — mówi Tomasz Hadzik, Executive Vice President, Board Member w PayPo. — Marka Medicine wyróżnia się nieszablonowym podejściem do mody i dzięki kreatywnym projektom, które powstają we współpracy z artystami, a także limitowanym kolekcjom tworzonym przez polskich projektantów, konsekwentnie wzmacnia swoją pozycję w bardzo konkurencyjnym rynku fashion w Polsce. Cieszymy się, że możemy wspierać sprzedaż tych projektów i jednocześnie umacniać naszą pozycję jako lidera płatności odroczonych w kraju.

Popularność płatności odroczonych w tym segmencie rynku nie wynika jednak tylko z efektu skali. BNPL znacznie wpływa bowiem na komfort zdalnego kupowania, pozwalając konsumentom na praktycznie bezkosztowe sprawdzenie zamówionych towarów, przy jednoczesnym opłaceniu jedynie tych, które idealnie spełniają ich oczekiwania. Odroczenie płatności za zakupy jest więc jedną z ważniejszych opcji, jakich nie może zabraknąć w internetowym sklepie z odzieżą i akcesoriami.

Właśnie z takiego założenia wyszli właściciele sklepu Medicine. W modzie wybieramy z trendów to, co najciekawsze i idziemy o krok dalej – mówi Anna Marszałek Koordynator ds. PR i projektów marketingowych w Medicine. Tym razem stawiamy “krok dalej” w customer experience, podnosząc komfort kupowania naszych produktów online na jeszcze wyższy poziom i wprowadzamy możliwość odroczenia zapłaty za zakupy. Zdecydowaliśmy się na współpracę z PayPo, bo jest niekwestionowanym liderem polskiego rynku, a także posiada obszerne portfolio 1.000.000 lojalnych klientów – dodaje Anna Marszałek.

Dzięki PayPo klienci Medicine zyskują czas na przymierzenie odzieży i możliwość zapłacenia za zakupy dopiero po 30 dniach bez dodatkowych kosztów lub jeszcze później, w wygodnych ratach.