Według prognoz dla Europy w 2015 roku ma nastąpić wzrost wykorzystywania usługi Click&Collect o 20%. W Polsce już teraz z tego rodzaju dostawy korzysta 17% klientów sklepów internetowych. Dzięki Click&Collect spada koszt „ostatniej mili”, wzrasta przychód ze sprzedanych produktów oferowanych w punktach odbioru, spada cena dostawy czy pojawia się możliwość ewentualnego zwrotu towaru bezpośrednio przy odbiorze.

Poczta Polska wraz z partnerem, spółką Dazumi i koncernem PKN ORLEN, uruchomiła Stację z Paczką – ponad 900 punktów odbioru, w tym ogromnej mierze 24h. Do końca 2015 roku usługa obejmie 1300 punktów odbioru przesyłek na stacjach benzynowych koncernu. Prócz tego Poczta Polska przygotowuje się do uruchomienia punktów samoobsługowych, początkowo w największych aglomeracjach i miejscach o dużym natężeniu ruchu. Wraz z placówkami pocztowymi „przyjaznymi eCommerce” ma dać to ok. 10 tysięcy punktów, w których klienci będą mogli elastycznie odebrać swoje zakupy. Będzie to największa sieć punktów typu Click&Collect w Polsce – czytamy w evigo.pl.