Rynek usług e-commerce zmienia się na naszych oczach. W związku z tym coraz większe oczekiwania stawiane są przed firmami kurierskimi. Klienci oczekują poprawy jakości i większej elastyczności, szczególnie w kwestii czasu dostawy. Jednym z głównych wyzwań jakie stoją przed branżą kurierską jest czas i możliwość zaplanowania godziny dostarczenia przesyłki.

Same day delivery to wygodne rozwiązanie dla rynku e-commerce wychodzące naprzeciw aktualnym oczekiwaniom klientów. Usługa cieszy się największą popularnością w przypadku klientów oczekujących podwyższonego standardu usług kurierskich, wynika z obserwacji firmy kurierskiej PickPack.

– Chyba każdy zna sytuację, w której kurier dzwoni akurat wtedy kiedy nie ma nas w domu. Dotychczas firmy kurierskie przekonywały nas, że nie ma innej możliwości, że nie może być lepiej. To co robi PickPack pokazuje że można lepiej, że można postawić oczekiwania klienta na pierwszym miejscu i w dalszym ciągu prowadzić opłacalny biznes kurierski. – mówi Michał Bąk z CMO firmy kurierskiej PickPack.

Z raportu brytyjskiej firmy Stuart wynika, iż dla 39 proc. konsumentów wygoda zakupów jest nawet ważniejsza niż sama cena produktów. Tylko 1/4 kupujących online twierdzi, iż przy wyborze towarów i sklepu kieruje się tylko kwotą do zapłaty. Prawie 40 proc. klientów oczekuje możliwości zakupu z dostawą tego samego dnia, a prawie 3/4 z nich chętnie zapłaci więcej, jeśli zakupy trafia do ich drzwi jeszcze tego samego dnia. Zdaniem firmy PickPack właśnie same day delivery jest rozwiązaniem, które odpowiada na rosnące oczekiwania rynku.

– W branży oczywiście słychać głosy, iż dostawa w tym wariancie balansuje na granicy rentowności i ma wciąż niszowy charakter, natomiast na jej wprowadzenie mogą pozwolić sobie duzi gracze w celu podniesienia konkurencyjności. Jest to pogląd jak najbardziej mylny. – mówi Michał Bąk z CMO firmy kurierskiej PickPack.

Z badania „E-commerce w Polsce 2016. Gemius dla e-Commerce Polska”, wynika iż 38 proc. Polaków kupujących w sieci uważa, że długi okres oczekiwania na przesyłkę jest jednym z głównych problemów rodzimego e-handlu.

Z obserwacji firmy PickPack wynika, iż na rynku warszawskim wzrasta zapotrzebowanie na opcję szybkiej dostawy, głównie w przypadku usług dla segmentu upominkowego sektora e-commerce. Dostawa kwiatów tego samego dnia cieszy się w tym przypadku największą popularnością. Coraz więcej kwiaciarni przekonuje się do skuteczności wyspecjalizowanych firm kurierskich, co zwalnia je z konieczności ponoszenia kosztów dostawy we własnym zakresie.

– Same day delivery to często niestandardowe przesyłki, w przypadku których klienci oczekują najwyższej jakości i niezawodności usługi. Rozstrzał jest duży – z naszych usług w Warszawie korzystają już na przykład firmy przesyłające sprzęt medyczny czy catering. – dodaje Michał Bąk.

Coraz częściej z rozwiązania korzystają także klienci indywidualni. Same day delivery daje możliwość przesłania chociażby zapominanych kluczy, telefonu, notatnika czy pilota od bramy garażowej do pracy, domu czy szkoły. Usługa jest realizowana w systemie „od drzwi do drzwi”. Czas dostarczenia limituje tylko i wyłącznie odległość pomiędzy nadawcą a odbiorcą. O rynkowym sukcesie usługi, zdaniem firmy PickPack, decydują dwa czynniki: dostawa dużo wcześniej niż tradycyjny kurier i wysoka jakość, której poziom jest bolączką branży kurierskiej.

– Usługa sprawdza się świetnie w dużych ośrodkach miejskich. Warszawa czy Trójmiasto to idealny rynek dla podmiotów specjalizujących się w dostawie tego samego dnia. Mimo to wiele lokalnych sklepów internetowych w tych miastach wciąż nie posiada w ofercie dostaw w modelu same day delivery. Usługa jest wciąż na Polskim rynku nowością. Odbiegamy tu nawet od wielu miast naszego regionu, albowiem w Pradze tego typu usługi są już przyjętym standardem. – twierdzi Michał Bąk.