W 2016 roku niemal co czwarty obywatel Unii Europejskiej zrobił zakupy spożywcze online. Rozwój branży e-grocery przyspiesza także w Polsce. Frisco.pl, jeden z największych supermarketów online, w 2016 roku zanotował wzrost liczby klientów o blisko połowę. Zaufanie Polaków do sklepów spożywczych online wzrasta dzięki wysokiej jakości usług i produktów oraz rosnącej świadomości dotyczącej cen, które kształtują się na poziomie tradycyjnych hipermarketów.

Supermarkety online cieszą się coraz większym zainteresowaniem wśród polskich konsumentów. Rosnący potencjał branży e-grocery jest wyraźnie widoczny u lidera w tej kategorii, Frisco.pl. Do usług e-sklepu przekonuje się coraz więcej klientów, o czym świadczy ich intensywny przyrost w 2016 roku – w porównaniu do 2015 roku ich liczba wzrosła o blisko 50%.

– Zakupy w sklepie wielkopowierzchniowym wiążą się z co najmniej 1-2 godzinną wyprawą, z czego ostatnio konsumenci coraz częściej zdają sobie sprawę i kierują się na zakupy albo do pobliskiego sklepu osiedlowego albo właśnie do sklepu internetowego. Konsumenci cenią swój czas, lubią też wygodę i jakość dokonywanych zakupów za rozsądną jednocześnie cenę. W przyszłości spodziewamy się, że trend ten będzie w dalszym ciągu się umacniał, dlatego sklepy internetowe powinny zyskiwać popularność kosztem chociażby hipermarketów – mówi Jacek Owczarek, Członek Zarządu Eurocash.

Zakupy online zyskują coraz szersze grono zwolenników, a jednym z powodów, dla których klienci coraz częściej wybierają wygodne kupowanie na Frisco.pl są ceny utrzymane na poziomie hipermarketów. W 2016 roku średnia wartość koszyka wyniosła około 250 zł, natomiast liczba produktów w koszykach zakupowych wzrosła do 30 produktów. Ponadto liczba regularnych użytkowników Frisco.pl wzrosła aż o 70%. Wyniki te wskazują, że klienci przekonują się do robienia dużych, cotygodniowych zakupów spożywczych w Internecie.

Jedna z najpopularniejszych kategorii produktów zamawianych w ciągu ubiegłego roku to przede wszystkim świeże owoce i warzywa, które znajdowały się w niemal 75% koszyków – to oznacza niemal 10% wzrost w stosunku do całego 2015 roku. W tej kategorii najczęściej wybierano: banany (40%), paprykę (22%) oraz cytryny (16%). Druga kategoria produktów, która odnotowała największy wzrost to porcjowana świeża żywność (np. mięso, wędliny, nabiał), która pojawiła się w niemal 50% wszystkich zamówień. Ponadto wzrost udziału tej kategorii w koszyku wyniósł około 15% w stosunku do 2015 roku. Co ciekawe, aż 6 produktów z kategorii „świeże” znalazło się w zestawieniu 10 najpopularniejszych produktów na Frisco.pl.

– Trend robienia zakupów spożywczych online na świecie ma swoje odbicie także na polskim, bardzo dynamicznie rozwijającym się rynku e-grocery. Widać wyraźnie, że coraz więcej Polaków dostrzega korzyści robienia dużych, regularnych zakupów spożywczych w supermarketach internetowych. Są one nie tylko wygodną alternatywą dla zakupów w sklepach stacjonarnych, ale też gwarantują wysoką jakość produktów świeżych prosto od dostawcy oraz ogromną oszczędność czasu i nerwów – podsumowuje Tomasz Dębowski, Dyrektor Marketingu Frisco.pl.

Ponadto dzięki możliwości umówienia dostawy na konkretną godzinę klienci zyskują dużą elastyczność wyboru, a zarządzanie czasem staje się łatwiejsze. Analiza zachowań konsumenckich na Frisco.pl w ciągu całego 2016 roku pokazuje, że blisko 50% wszystkich zamówień jest składanych i odbieranych po zakończeniu pracy, czyli po godzinie 17:00. Zakupy online wpisują się więc w codzienne życie Polaków, którzy tradycyjne metody zamieniają na nowoczesne i wygodne rozwiązania.

Coraz więcej polskich konsumentów przekonuje się do zakupów spożywczych online i trend ten będzie niewątpliwie postępował w kolejnych latach. Polacy coraz chętniej korzystają z tego typu usług, bo wzrasta świadomość konkurencyjnych cen oraz wysokiej jakości produktów. Rozwój branży e-grocery, korzystna polityka cenowa, a także wsparcie inwestorów strategicznych zapowiadają dynamiczny rozwój Frisco.pl w nadchodzącym roku.