Serwis Allani.pl działa jak internetowy pasaż handlowy. To także aplikacja, która umożliwia tworzenie oryginalnych stylizacji. Jednym z inwestorów serwisu jest piłkarz Robert Lewandowski – informuje evigo.pl.

Allani skupia w swoim katalogu blisko milion produktów renomowanych marek i sklepów, w tym ubrania sygnowane przez polskich i zagranicznych projektantów. W serwisie znaleźć można produkty firm takich jak Big Star, CCC, Reserved czy Top Secret.

Inspirowana Pinterestem platforma jest połączeniem sklepu internetowego z serwisem społecznościowym. Za pomocą tak zwanych „stylizatorów”, użytkownicy mogą przygotować kolaże ubrań i dodatków, udostępnić swój zestaw w social mediach, polubić go i skomentować.

Spółka powstała pod koniec 2011 roku jako wynik współpracy Mateusza Romanowskiego z Jakubem Laskiem. Obaj już wcześniej prowadzili wspólne projekty z których najbardziej znany jest serwis zadajpytanie.pl.

W 2012 roku, po odstąpieniu części udziałów, twórcy otrzymali 400 tys. złotych dofinansowania na rozwój start-upu od firm Protos Venture Capital SPV oraz Hedgehog Fund.

Protos Venture, firma inwestująca w projekty internetowe i aplikacje mobilne, posiada w swoim portfolio portale Goldenline, znanylekarz.pl, czy brainly.com. Z kolei Hedgehog Fund to warszawska spółka komandytowo-akcyjna zajmująca się głównie działalnością z zakresu reklamy, badania rynku i opinii publicznej.

Co ciekawe pośrednim inwestorem serwisu Allani jest najsłynniejszy dziś polski piłkarz Robert Lewandowski. W styczniu 2014 roku napastnik Bayernu Monachium został udziałowcem funduszu Protos Venture. Ile sportowiec zainwestował w przedsięwzięcia, pozostaje tajemnicą.