Już 40% pań w Polsce posiada smartwatch, a kolejne 12% ma zamiar go sobie kupić. Używają ich m.in. do liczenia kroków i kalorii, sprawdzania godziny czy monitorowania zdrowia. Polki chcą jeszcze bardziej zaawansowanych technologicznie zegarków, które niczym biżuteria dopełnią ich stylizacje. W aktualnych urządzeniach brakuje im przede wszystkim możliwości personalizacji wyglądu, funkcji pomiaru ciśnienia, odbierania i wykonywania połączeń telefonicznych oraz map GPS działających niezależnie od smartfonu. Kobiety przy zakupie nowego smartwatcha zwracają uwagę na niemalże te same aspekty, co mężczyźni. Przede wszystkim jest to czas pracy na jednym ładowaniu (48% pań mających go lub chcących nabyć), odporność na wodę i kurz (44%), funkcje monitorujące zdrowie (39%) oraz wielkość koperty (34%) – wynika z badania Huawei CBG Polska.

W Polsce więcej mężczyzn (47%) niż kobiet (40%) posiada inteligentny zegarek, ale już chęć zakupu wyraża taki sam odsetek obu płci (po 12%). Polki w swoich smartwatchach najczęściej korzystają z funkcji liczenia kroków – 70% posiadaczek (vs. 54% mężczyzn mających smart zegarek). Na dalszych miejscach plasują się: sprawdzanie godziny – 61% (u panów jest to najczęstszy wybór – 59%), odbieranie powiadomień ze smartfona – 41% (ten sam wynik dla obu płci), liczenie kalorii – 36% (vs. 26% Polaków) i pomiary medyczne (EKG, tętno) – 31% (vs. 38% dla mężczyzn). Panie mają także większe oczekiwania co do wyglądu smart zegarka niż mężczyźni. 65% Polek (vs. 56% Polaków) chce nosić smart zegarek „zawsze, bez względu na okazję”. Dodatkowo ponad 1/3 badanych kobiet używających smartwatcha narzeka, że posiadany model nie podkreśla ich stylu.

Czego brakuje kobietom w ich smartwatchach?
Polki zapytane, czego brakuje im w ich smart zegarku, najczęściej odpowiedziały, że wymiennych pasków, żeby dopasować wygląd do okazji – 23% posiadaczek (vs. 14% posiadaczy). Kolejne wskazane przez panie braki to: pomiar ciśnienia krwi – 22% (podobnie jak u mężczyzn), możliwość prowadzenia rozmów telefonicznych – 20% (vs. 13%), niezależne od telefonu mapy GPS – 20% (vs. 25%). Równie ważna okazuje się także możliwość personalizacji swojego smartwatcha, poprzez dopasowanie wyglądu tarczy (kolor i wzór) do aktualnego ubioru – 20% (vs. 15% u panów).

Nie tylko wygląd się liczy. Specyfikacja też ma znaczenie
Na co Polki zwracają uwagę, kupując nowy model? Ich zdaniem idealny smart zegarek powinien działać na jednym ładowaniu min. 7 dni (48% kobiet mających lub chcących kupić smartwatch) oraz być odporny na wodę i kurz (44%). Na trzecim miejscu plasują się funkcje monitorujące zdrowie – 39% (vs. 33% u mężczyzn), na czwartym – wielkość koperty, która powinna być dopasowana do szerokości nadgarstka (34%), a na piątym i szóstym – funkcje sportowe (31%) oraz kolor (30%). Według mężczyzn TOP 5 cech smartwatcha to: długa praca na baterii (45%), odporność na wodę i kurz (43%), duży i wyraźny ekran (40%), funkcje monitorujące zdrowie (33%) oraz wielkość koperty odpowiednia do szerokości nadgarstka (31%).

– Wydawać by się mogło, że panie są dużo mniej zainteresowanie nowościami technologicznymi niż panowie. W przypadku smartwatchy nie jest to prawdą. Kobiety mają równie wysoką świadomość na temat tego produktu jak mężczyźni i przy zakupie zwracają uwagę na niemalże te same aspekty. Jednocześnie Polki są bardziej wymagające w kwestiach estetycznych niż Polacy. Wybór smartwatchy jest coraz szerszy, co daje paniom możliwość znalezienia pasującego modelu – podsumowuje Dorota Rakowska, Marketing Director w Huawei CBG Polska.