Badania przeprowadzone w kwietniu bieżącego roku przez TNS Polska wskazują, że co dziesiąty Polak robi zakupy w zagranicznych sklepach internetowych. Dwóch na trzech kupujących online przed zakupem zwraca uwagę na komentarze innych konsumentów.
– Badania wskazują na rosnącą rolę opinii jako kryterium wyboru podczas zakupów online. Jest to cenna wskazówka dla właścicieli sklepów internetowych, że warto zadbać o niezależny i wiarygodny system opinii. Przedsiębiorcy nie powinni obawiać się mniej przychylnych komentarzy. Są one chętniej czytane niż pozytywne wpisy i dlatego warto popracować nad szybką i kompetentną odpowiedzią ze strony sklepu. Dla konsumentów ogromne znaczenie ma sposób rozwiązania problemu. Jeśli e-sprzedawca wyjaśni trudną sytuację z klientem i zaproponuje korzystne rozwiązanie, wówczas może liczyć na przychylność innych konsumentów – komentuje Anna Rak, Country Manager Trusted Shops w Polsce.