Rośnie rola sprzedaży wielokanałowej w handlu detalicznym. Właściciele sklepów coraz bardziej rozumieją, że docieranie do klientów przez różne, połączone ze sobą kanały może przynieść lepsze rezultaty oraz wartość dodaną. Dla sklepów tradycyjnych i online koniecznością staje się umożliwianie klientom nabywanie dóbr na różne sposoby. Obecnie może to następować z poziomu kanałów social media czy nawet też beaconów. To pokazuje jak bardzo należy być elastycznym i otwartym na nowe pomysły, umiejętności oraz wiedzę, aby pozostać atrakcyjny i konkurencyjnym oraz osiągać wyższą stopę konwersji – czytamy w dlahandlu.pl.
Większą rolę będzie odgrywać user experience (UX). Zbieranie danych dzięki testom A/B oraz dostosowanie stron sklepów internetowych do potrzeb i preferencji klientów może przynieść naprawdę wspaniałe rezultaty. Jest to szczególnie ważne w obszarze dostaw i płatności.
Z pewnością Big Data w e-commerce będzie jednym z gorętszych tematów omawianych przez ekspertów podczas branżowych konferencji i eventów. Według szacunków rynek Big Data w 2015 roku był wart około 48 mld USD. Korzystanie z analizy wielu różnych baz danych może być bardzo pomocne w rozwoju e-commerce, nie tylko przez największych graczy. W naszej opinii to może być także wspaniała szansa dla mniejszych i średnich firm, co jest ekscytujące.