W 2016 roku na polskim rynku handlowym pojawiło się ponad 20 nowych marek wynika z danych Polskiej Rady Centrów Handlowych (PRCH). Rosnące oczekiwania klientów powodują jednak, że nowych marek powinno przybywać, okazją do tego będą międzynarodowe targi ReDI organizowane przez PRCH już po raz czwarty na Stadionie Narodowym 7-8 czerwca.

Ponad 11 mln mkw. nowoczesnej powierzchni handlowej w niemalże 500 centrach handlowych wymaga dużego zróżnicowania oferty dla klienta, dlatego też dla deweloperów kluczowy jest odpowiedni dobór najemców. W 2016 roku w Polsce pojawiły się 22 nowe marki głównie oferujące odzież i akcesoria. Polski rynek gotowy jest na kolejne nowe sieci a tych zainteresowanych rozwojem nad Wisłą nie brakuje. Okazją do wprowadzenia ich do Polski będą czerwcowe targi ReDI, które odbędą się na Stadionie Narodowym w Warszawie” – mówi Radosław Knap, dyrektor generalny, Polska Rada Centrów Handlowych.

Nowe marki swoją biznesową przygodę w Polsce bardzo często zaczynają od największych miast, pierwsze lokale otwierane są w Warszawie, Wrocławiu czy Krakowie. W 2016 roku swoje pierwsze sklepy w Polsce otworzyły m.in. długo oczekiwany Forever 21 czy Steve Madden. Do tego grona dołączył także Westwing Home & Living, Maxi Bazar

Skechers czy amerykańska sieć Dunkin’Donuts. Wśród debiutów zdecydowanie dominuje sektor odzieżo­wy i gastronomiczny.

Polski rynek handlowy w oczach zagranicznych inwestorów jak i sieci handlowych przedstawia się jako coraz dojrzalszy i bardzo stabilny. Rosnąca siła nabywcza, stabilna sytuacja ekonomiczna pozwala patrzeć optymistycznie w przyszłość. W czerwcu podczas targów ReDI organizowanych przez Polską Radę Centrów Handlowych zaprezentowane zostaną kolejne nowe marki, które będziemy mogli zobaczyć niebawem w galeriach handlowych. Mogę zdradzić, że duże zainteresowanie naszym rynkiem przejawiają sieci amerykańskie i należące do naszych wschodnich sąsiadów.” – podsumowuje Radosław Knap.