DPD Polska oferuje klientom szeroki i wygodny wybór możliwości nadań i odbiorów paczek poza miejscem zamieszkania w ramach sieci DPD Pickup. 2023 rok firma zamknie z 26 tysiącami punktów DPD Pickup, w tym 6 tys. automatów paczkowych. Ambitne plany dalszego rozwoju sieci obejmują także przyszły rok, ze szczególną koncentracją na budowaniu pozytywnych doświadczeń Klientów sprzedających i kupujących on-line.
Oczywistym czynnikiem, który przyczynił się do znacznego przyspieszenia rozwoju rynku e-commerce, a w efekcie zapotrzebowania na usługi nadań i odbiorów out-of-home, była pandemia. Od tamtego czasu rynek stale ewoluuje, a dostawy poza miejscem zamieszkania zyskały na popularności. Konsumenci nadal poszukują wygodnych i tańszych alternatyw dla dostaw do domu, a te zapewnia właśnie sieć DPD Pickup. Z myślą o potrzebach naszych Klientów, przygotowaliśmy specjalną ofertę na nadanie z punktu do punktu w bardzo atrakcyjnej cenie.
Dostawy do punktu odbioru na stałe wpisały się w krajobraz usług kurierskich. Trend ten podyktowany jest nie tylko znacznie niższym kosztem takiej usługi, ale też preferencjami samych Konsumentów. Jak pokazują wyniki corocznego badania Geopost Barometr e-Shoper, Klienci sklepów internetowych oczekują dostaw, które bez problemu wkomponują się w ich codzienne plany, zapewniając dostęp do elastycznych i wygodnych opcji. A wiemy, że plany mogą się zmienić, dlatego DPD oddała Klientom do dyspozycji także aplikację DPD Mobile, która pozwala łatwo zarządzać paczką, nawet w biegu.
Automaty paczkowe jako część sieci DPD Pickup
Odbiór i nadanie przesyłki w automacie paczkowym to jedna z możliwości, jaką oferuje DPD Polska w ramach usług OOH. Projekt rozwijany od ponad dwóch lat, liczy obecnie blisko 6 tys. maszyn. Automaty paczkowe DPD są łatwe w obsłudze, proste w budowie oraz instalacji. Ich dodatkowym atutem jest brak konieczności zasilania zewnętrznego, kompaktowa budowa (standardowo jeden automat posiada 14-20 skrytek), modułowość – maszyny można relokować lub rozbudowywać w zależności od zapotrzebowania – oraz minimalistyczny design, który doskonale wtapia się w miejskie otoczenie. Firma DPD jako pierwsza firma w Polsce zdecydowała się na wprowadzenie tak elastycznej technologii w zakresie automatów paczkowych.
Sieć DPD Pickup to także własne Oddziały Miejskie oraz punkty partnerskie znajdujące się w dogodnych dla Klientów lokalizacjach. Nadać oraz odebrać paczkę można między innymi w sklepach Żabka, Dino, Kaufland, czy na stacjach Shell. Ale to nie wszystko – najbliższe dostępne punkty DPD Pickup można łatwo znaleźć na stronie dpd.com.pl lub w aplikacji DPD Mobile.
Ambitne plany dalszego rozwoju sieci
Jak zapowiada DPD Polska, obecna wielkość sieci OOH to dopiero początek. Do końca przyszłego roku spółka zamierza powiększyć liczbę automatów paczkowych do 9 tys. maszyn.
„Zakładamy, że trend związany z dostawami poza miejscem zamieszkania pozostanie z nami na stałe, dlatego też zwiększanie zasięgu sieci OOH jest dla nas jednym z priorytetów na nadchodzący rok. Widzimy, że dostępność sieci DPD Pickup tworzy dla Klientów wartość, dlatego naszym zadaniem jest właśnie poszukiwanie i rozwój usług, które mają Klientom służyć i ułatwiać cały proces logistyczny. My po prostu wierzymy, że „bliżej jest lepiej”” – dodaje Łukasz Zembowicz, Członek Zarządu, Dyrektor ds. sprzedaży i marketingu.
Wiemy jak ważne są międzynarodowe dostawy – cross-border. Sieć DPD Pickup wpisuje się w struktury międzynarodowej sieci out-of-home Geopost, która liczy obecnie ponad 100 tys. punktów i automatów paczkowych w całej Europie. DPD Polska udostępniła klientom biznesowym korzystającym z aplikacji DPD Online możliwość nadawania przesyłek do międzynarodowej sieci DPD Pickup w całej Europie. Od teraz użytkownicy aplikacji mogą nadawać paczki również do zagranicznych punktów i automatów paczkowych. Nowe udogodnienie pozwala poszerzyć rynki zbytu Klientom biznesowym oraz odpowiedzieć na potrzeby europejskich Konsumentów, którzy zdecydowanie częściej wybierają odbiór przesyłki poza domem.
Geopost, do którego należy DPD Polska, dąży do tego, aby handel był wygodniejszy, bardziej opłacalny i zrównoważony dla Klientów i społeczności. Geopost jest pierwszą globalną firmą kurierską, której plan działania na rzecz osiągnięcia zerowego poziomu emisji CO2 do 2040 r. został zatwierdzony przez inicjatywę Science Based Targets (SBTi). DPD Polska jako część grupy, realizuje ten ambitny cel poprzez rozwój sieci DPD Pickup i działającej przy niej floty elektrycznych pojazdów. Obecnie firma posiada 500 samochodów elektrycznych i ponad 80 rowerów cargo, realizując niskoemisyjne dostawy na terenach wysoko zurbanizowanych i strefach czystego transportu.