Sześć miesięcy temu PKO Bank Polski jako pierwszy na polskim rynku udostępnił swoim klientom możliwość dokonywania wpłat gotówki we wpłatomatach na numer telefonu, bez użycia karty płatniczej. Taką operację wystarczy potwierdzić kodem BLIK z aplikacji IKO. Klienci PKO i Inteligo bardzo chętnie korzystają z tej funkcji – wpłacili gotówkę mobilnie już ponad 50 tysięcy razy!

Każdy posiadacz aktywnej aplikacji IKO może wpłacić gotówkę wyłącznie za pomocą telefonu do jednego z ponad 900 samoobsługowych urządzeń PKO Banku Polskiego w całej Polsce. Nie trzeba używać do tego karty płatniczej, a operację wystarczy potwierdzić kodem BLIK z aplikacji IKO. Gotówkę można w ten sposób wpłacić na swój własny rachunek lub na rachunek innego klienta PKO lub Inteligo korzystającego z aplikacji IKO. W tym drugim przypadku we wpłatomacie, oprócz kodu BLIK, należy też wpisać numer telefonu odbiorcy wpłaty.

– Wśród klientów PKO Banku Polskiego stale rośnie popularność urządzeń samoobsługowych, w tym w szczególności wpłatomatów. Naturalny był dla nas zatem kolejny krok, czyli umożliwienie dokonywania wpłat gotówki „mobilnie” – bez użycia karty, szczególnie że użytkownicy IKO z niecierpliwością wyczekiwali tej funkcji. Takie nowoczesne formy kontaktu z bankiem to coś, na czym zależy zarówno nam, jak i naszym klientom – podkreśla Justyna Piątek z Centrum Bankowości Mobilnej i Internetowej w PKO Banku Polskim.

W ciągu pierwszych sześciu miesięcy dostępności funkcji wpłat gotówki potwierdzanych kodem BLIK z aplikacji IKO klienci korzystali z niej już ponad 50 tysięcy razy, wpłacając gotówkę w łącznej kwocie ponad 50 milionów złotych. 40 proc. wpłat dokonały osoby młode w wieku 19-28 lat. Klienci PKO Banku Polskiego i Inteligo wpłacają gotówkę bez użycia karty do wpłatomatów najczęściej między godziną 14 a 19 (50 proc. wszystkich wpłat), a najpopularniejszą porą jest godzina 17 (9 proc.). 73 proc. wpłat dokonali posiadacze telefonów z systemem Android, 23 proc. – iOS, zaś 4 proc. – Windows Phone.