Choć inflacja spadła na przestrzeni ostatnich miesięcy, wciąż utrzymuje się na poziomie dalekim od oczekiwań. Jest to jeden z czynników wpływających negatywnie na nastroje konsumenckie, które pomimo dużego odbicia, pozostają ujemne. Według badania Barometr Nastrojów Konsumenckich opracowanego przez GfK – An NIQ Company, ponad 80 proc. Polaków spodziewa się, że ceny w najbliższych miesiącach będą rosnąć. Wychodząc naprzeciw tym obawom, sieć handlowa Netto jeszcze wyraźniej podkreśla, że jest zorientowana na klienta, zapewniając korzystną ofertę na co dzień, i wraz z początkiem roku uruchomiła akcję „Netto: Niskie ceny – Proste oszczędności”, pozwalającą na zakup podstawowych produktów w cenie 1, 2 i 5 zł.

Poszukiwanie oszczędności w ramach codziennych zakupów nie jest niczym zaskakującym, co potwierdzają analizy. Według raportu GfK Shopping Monitor 2023, 45 proc. respondentów częściej robi zakupy w różnych sklepach, aby znaleźć najlepsze ceny, a dla 6 na 10 badanych jednym z najważniejszych powodów wyboru produktów spożywczych jest promocja. Kupujący widzą w nich szansę na ograniczenie wydatków w rodzinnym budżecie, nic więc dziwnego, że chętnie spoglądają w ich stronę.

Wraz z 2024 rokiem sieć Netto przygotowała propozycję dla osób poszukujących prostych oszczędności. Jej zasady są jasne: wybrane produkty z oferty sieci dostępne są w niskich, atrakcyjnych cenach: 1, 2 oraz 5 złotych, odpowiadających pojedynczym monetom w polskiej walucie.

– Promocje bywają skomplikowane, a nam zależało na tym, by naszym klientom zaoferować coś prostego, atrakcyjnego i wartościowego jednocześnie. Stąd akcja „Netto: Niskie ceny – Proste oszczędności” i produkty za 1, 2 oraz 5 zł. Akcją objęliśmy artykuły z gamy tych podstawowych, aby generować oszczędności już na codziennych zakupach – mówi Patrycja Kamińska, PR Manager Netto Polska. – Jeśli ktoś zastanawia się czy warto skorzystać z akcji, nie powinien – 10 szt. jaj, litr oleju, osiem rolek papieru toaletowego czy opakowanie mięsa mielonego wieprzowego za 5zł, mozzarella czy 1,5l wody Muszynianka za 2 zł lub też jogurt Serduszko Zott czy mydło w kostce Luksja za 1 zł.

Akcja „Netto: Niskie ceny – Proste oszczędności” będzie kontynuowana w kolejnych tygodniach. W każdym tygodniu w sklepach sieci pojawi się nowa gama produktów w cenach 1, 2 i 5 zł. W ofercie znajdą się artykuły, po które klienci sięgają najczęściej – od warzyw i owoców, przez chemię domową, po nabiał. Wszystkie okazje na proste oszczędności prezentowane są w gazetkach reklamowych dostępnych w sieci.