Już niedługo polskie e-sklepy będą mogły wziąć udział w prawdziwej rewolucji, która odmieni ich sposób sprzedaży i zwiększy zyski. To za sprawą wirtualnego lustra – wyjątkowej technologii start-upu Virtooal.com, którego udziałowcem został Vit Endler.

Start-up Virtooal.com prowadzi zaawansowane prace nad technologią wirtualnego lustra, które niedługo można będzie wykorzystać w branży e-commerce na szeroką skalę. Ten niezwykle nowoczesny projekt stwarza możliwości sprzedażowe, o których jeszcze do niedawna właściciele sklepów internetowych mogli tylko pomarzyć. Wirtualne lustro to narzędzie, które buduje doświadczenia klienta i wspiera jego obsługę. Dzięki niemu marki e-commerce mogą badać, rozumieć i przewidywać zachowania konsumenckie. To prawdziwa rewolucja w dziedzinie zakupów online.

W ciągu kilku najbliższych lat wirtualne lustro ma szansę stać się standardowym narzędziem, wykorzystywanym przez sklepy internetowe do sprzedaży artykułów z kategorii moda i lifestyle. Dzięki niemu robienie zakupów on-line ma być tak samo skuteczne jak w sklepach stacjonarnych. Wirtualne lustro działa w prosty sposób – pozwala klientowi wgrać na stronie e-sklepu zdjęcie jego twarzy, by następnie “przymierzać” na nim np. okulary czy kapelusz.

– Virtooal.com otwiera możliwość rozwiązania problemów w sprzedaży online, które nie zostały rozwiązane dotychczas. W branży e-commerce, szczególnie w sektorze beauty i fashion, mamy ogrom zdefiniowanych wyzwań, które niejeden właściciel e-sklepu chciałby w szybkim czasie zniwelować, a co najważniejsze doprowadzić, by e-kupujący nie czuli obaw przed zamówieniem tego typu produktów drogą internetową, a mogli śmiało i wygodnie przymierzać, próbować, dopasowywać i znajdować produkty pod siebie – tłumaczy Vit Endler.
W ostatnich miesiącach Virtooal.com pozyskał nowego inwestora, Vita Endlera – do niedawna Prezes Zarządu Mall.pl, dzięki czemu zyskał dodatkowe kilkadziesiąt tysięcy euro na przyspieszenie rozwoju platformy i poszerzenie swojej aktywności sprzedażowej.

Wirtualne lustro to technologia niezwykle atrakcyjna dla kupujących, ale i właścicieli sklepów internetowych. Ci ostatni skorzystają na niej najwięcej. Implementacja systemu do e-sklepu jest bardzo łatwa, gdyż polega na instalacji plug & play. Konsekwencją natomiast jest zwiększenie konwersji od 10 do 50 %, jak i wyraźne zmniejszenie ilości zwrotu zakupionych towarów.

Twórcy wirtualnego lustra wierzą, że skala jego wykorzystania będzie globalna. Już dziś oferują swą usługę w USA, Europie zachodniej oraz Wielkiej Brytanii.