Polska Rada Centrów Handlowych (PRCH)zawarła umowę z firmą Esri Polska na dostarczenie oprogramowania do przeprowadzania analiz i wizualizacji danych na mapach. Współpraca jest następstwem budowy nowej wersji Katalogu Centrów Handlowych PRCH, który pełni rolę bazy ponad 450 obiektów, parków i ulic handlowych a także centrów wyprzedażowych i ich najemców w Polsce. Katalog PRCH to doskonałe narzędzie m.in. dla działów najmu, rozwoju i marketingu. Rozbudowana wersja aplikacji dostępna dla członków PRCH pozwoli na opracowywanie i publikację raportów i analiz trendów na rynku nieruchomości handlowych w Polsce w oparciu o rozwiązanie mapowe.

PRCH od lat wykorzystuje aplikacje mapowe do prezentacji informacji o obiektach handlowych. Nowa aplikacja zagwarantuje między innymi lepszą prezentację danych gromadzonych przez Radę. Zdecydowaliśmy się na współpracę z Esri aby jeszcze bardziej uatrakcyjnić korzystanie z Katalogu Centrów Handlowych i poszerzyć jego funkcje o nowe zaawansowane możliwości analityczne aby dostarczać niezależnych i transparentnych informacji jako organizacja branżowa. Obecnie jesteśmy na etapie testowania i uczenia się nowej aplikacji ale z tego co widzimy to wykorzystanie tej technologii znacznie poszerza możliwości prezentacji oraz wykorzystania zebranej w PRCH wiedzy na rzecz naszych członków, środowisk akademickich i innych uczestników rynku.– mówi Radosław Knap, dyrektor operacyjny, Polska Rada Centrów Handlowych.

Do budowy nowego katalogu zostanie wykorzystane rozwiązanie Location Analytics oparte o oprogramowanie ArcGIS. Pozwala ono na przeprowadzanie analiz geograficznych w celu poprawy procesów podejmowania decyzji. Platforma ArcGIS pozwala na natychmiastowy dostęp do wyniku analizy z aspektem lokalizacyjnym dla organizacji lub jej członka. Z drugiej strony pracownicy tworzący analizy uzyskują ciągły dostęp do informacji gromadzonych w różnorodnych systemach biznesowych.

Potencjał rozwiązania ArcGISpozwala nie tylko na proste przypisywanie najważniejszych danych teleadresowych do poszczególnych obiektów ale daje także szerokie możliwości analityczne i prezentacyjne, dzięki wykorzystaniu rozwiązania Location Analytics. Możliwości zastosowań tego typu narzędzi przez członków PRCH (deweloperów, właścicieli, firmy badawcze czy sieci handlowe) są znaczenie szersze. Zarządca centrum posiadający odpowiednie dane może analizować przepływ osób w centrum handlowym na podstawie logowania się klientów do sieci WiFi czy mierzyć liczbę wejść do poszczególnych sklepów, dzięki czujnikom zamontowanym w bramkach– mówi Karol Sawicki, dyrektor Działu Rynku Biznesowego w Esri Polska.