Firma Pro-Detal (spółka – córka Grupy MPT) chce stworzyć ogólnopolski holding skupiający mniejsze sieci detaliczne, które są obsługiwane przez MPT. Głównym założeniem tego projektu jest przeciwstawienie się rosnącej sile dyskontów – mówi serwisowi dlahandlu.pl Piotr Filipowicz, członek RN spółki Pro-Detal oraz nowy prezes Detalu Pomorze.
Obecnie firma jest w trakcie podpisywania umów dotyczących stworzenia holdingu. W jego skład mają wchodzić mniejsze sieci detaliczne liczące około 100 sklepów działające na terenie całej Polski. Poprzez połączenie mają one zyskać atrakcyjne warunki zakupu towarów oraz możliwość konkurowania z sieciami dyskontowymi.
Pro-Detal jest operatorem sieci Mili. Jest to polska sieć sklepów spożywczych działających w oparciu o umowę współpracy w ramach stowarzyszenia.
Grupa MPT powstała w 1997 roku poprzez połączenie współpracujących ze sobą hurtowni spożywczych z terenu zachodniej Polski.