Rosnąca ilość programów lojalnościowych w stacjonarnych sklepach sieciowych oraz równolegle wzrastające zainteresowanie rozwiązaniami mobilnymi sprzyja łączeniu tych dwóch dziedzin. Korzystając z możliwości ułatwiania codziennych czynności dzięki zastosowaniu nowoczesnych, mobilnych technologii, klient Positive Power zdecydował się na wdrożenie aplikacji StickyMe. Rozwiązanie wykorzystujące technologię NFC ma służyć do obsługi programów lojalnościowych na nowozelandzkim rynku.

Sama aplikacja składa się z dwóch ekranów – listy obiektów oraz ustawień, dzięki temu jest bardzo prosta, użyteczna i intuicyjna w obsłudze. Zastosowanie technologii NFC maksymalnie ułatwia gromadzenie punktów w ramach obsługiwanych programów lojalnościowych. Operacja ta polega wyłącznie na zbliżeniu swojego urządzenia (wyposażonego w moduł NFC) do indywidualnego tagu NFC, który posiada sprzedawca. Po jego przyłożeniu, użytkownikowi natychmiastowo przydzielone zostają punkty w programie lojalnościowym.

Wdrażając aplikację, Positive Power zastosowało autorskie rozwiązanie, które umożliwia synchronizację danych zgromadzonych w pamięci urządzenia z danymi na serwerze. Dzięki temu aplikacja działa zarówno w trybie online jak i offline – użytkownik by gromadzić punkty nie potrzebuje aktywnego połączenia internetowego, a same punkty zostają mu przesłane na serwer, gdy takie zostaje wykryte. Punkty za pośrednictwem aplikacji można dodawać i odejmować.

Aplikacja StickyMe umożliwia również import danych z serwera (po wprowadzeniu indywidualnego klucza użytkownika), co rozwiązuje problem utraty zgromadzonych punktów w przypadku zmiany urządzenia przez użytkownika. Synchronizacja danych z serwerem aplikacji może odbyć się w trybie ciągłym lub „na żądanie”. W tym celu stworzona została specjalna usługa systemowa, która monitoruje stan kolejki zadań (jest to połączenie kolejki FIFO z kolejką priorytetową) oraz połączenia internetowego. Usługa uruchamiana jest razem ze startem systemu operacyjnego, dzięki czemu synchronizacja danych odbywa się również, gdy aplikacja nie została uruchomiona.