Jak wynika z badań, Polacy planują wydać w te święta średnio około 1200 zł. Ta kwota to łakomy kąsek dla marketów, które prześcigają się w tworzeniu świątecznych ofert i promocji. Na podstawie zainteresowania klientów gazetkami promocyjnymi poszczególnych sklepów, już dziś możemy oszacować, który z nich zwycięży w przedświątecznej rywalizacji.

Okres przedświąteczny to czas wzmożonej aktywności marketingowej wśród sieci sklepów i marketów, dążących do przyciągnięcia jak największej liczby klientów. Z kolei konsumenci starają się uniknąć sytuacji, w której przedświąteczny szał zakupów wymyka się spod kontroli. Dlatego wielu Polaków z dużym wyprzedzeniem sprawdza oferty promocyjne marketów w celu rozsądnego zaplanowania grudniowych zakupów.

Pod koniec listopada notujemy gwałtowny wzrost uruchomień naszej aplikacji – mówi Katarzyna Jaszkiewicz, kierownik ds. marketingu z Blix – Promocje w telefonie, aplikacji pozwalającej na przeglądanie gazetek i ofert promocyjnych najpopularniejszych polskich sieci handlowych. – Tylko w listopadzie użytkownicy naszej aplikacji przejrzeli gazetki promocyjne ponad 11 milionów razy. Dla porównania, w październiku miało miejsce ok. 8 milionów otwarć. Największym zainteresowaniem cieszy się oferta sieci Biedronka, u której zanotowano ok. 1,4 mln. otwarć. Dalej jest Lidl, którego ofertę sprawdzano ok. 800 tys. razy. Pamiętajmy jednak, że na te dane ma znaczący wpływ fakt, że różne sieci publikują różne ilości gazetek promocyjnych – zastrzega Katarzyna Jaszkiewicz.

Jak zaznacza Jaszkiewicz, zainteresowanie poszczególnymi sklepami nie zawsze pokrywa się z zainteresowaniem przedstawianymi przez nie ofertami.

– Pod względem najpopularniejszych ofert promocyjnych także prowadzą Biedronka i Lidl, których gazetki średnio czytało kolejno 240 tys. i 120 tys. klientów. Następne w kolejności są Auchan, Rossmann i Pepco, których oferty cieszą się popularnością na poziomie ok 90 tys. otwarć – podaje Katarzyna Jaszkiewicz z Blix. – Co ciekawe, ranking układa się inaczej niż ranking popularności samych sklepów. Pokazuje to wyraźnie, które sieci posiadają swoich lojalnych klientów, a które powinny popracować nad atrakcyjnością swoich ofert – dodaje Jaszkiewicz.

Dane aplikacji Blix wyraźnie potwierdzają wzmożone zainteresowanie promocyjnymi gazetkami sklepów wśród Polaków. Świadczą o tym również dane na temat średniego czasu poświęcanego na zapoznanie się z ofertą.

– Z naszych danych wynika, że klienci znacznie dokładniej przeglądają oferty promocyjne sklepów w okresie przedświątecznym. Gazetki przeczytane „od deski do deski” stanowią w tej chwili aż 65% wszystkich otwarć.Nasi użytkownicy zwykle poświęcają około 1,5 minuty na przeczytanie jednej gazetki. W okresie przedświątecznym zajmuje im to znacznie więcej czasu. W tym przypadku także zwycięża Biedronka – nad jej świąteczną ofertą Polacy spędzają nawet do 4,5 minuty – podaje Katarzyna Jaszkiewicz z Blix.

Blix – Promocje w telefonie to najpopularniejsza polska aplikacja do przeglądania gazetek promocyjnych. Dziennie z aplikacji korzysta ponad 95 tys. użytkowników, przeglądających prawie 600 tys. gazetek.