Sieci stacji paliw BP oraz Orlen, jak i sieć sklepów Kaufland oraz salonów meblowych IKEA, to największe z firm, które przystąpiły do rozpoczynającej się ogólnopolskiej kampanii informacyjno-edukacyjnej „Na wysokich kosztach karty traci każdy – również Ty”, zainicjowanej przez Fundację Rozwoju Obrotu Bezgotówkowego (FROB). Głównym celem akcji, jest przede wszystkim zwrócenie uwagi na zawyżone koszty jakie dla gospodarki oraz uczestników rynku – zwłaszcza przedsiębiorców i konsumentów, generuje zawyżona opłata interchange. Akcja ma charakter otwarty, dlatego mogą przystąpić do niej wszystkie przedsiębiorstwa, którym zależy na zrównoważeniu zasad panujących na rynku płatności w Polsce.
Już w połowie lutego w ponad siedmiu tysiącach punktów handlowo-usługowych w całej Polsce pojawią się specjalne plakaty oraz ulotki informacyjne przeznaczone dla klientów. Ich właściciele, świadomi dysproporcji kosztów związanych z akceptacją kart i gotówki, zdecydowali się na przyłączenie do inicjatywy FROB i zaprotestowanie przeciwko zawyżonemu poziomowi opłaty interchange w Polsce, który ogranicza możliwość rozwoju przedsiębiorstw.