W czasie kwarantanny restauracje mogły oferować dania na wynos, jeśli dysponowały kontaktami do swoich gości. Dziś właściciele lokali podkreślają, że zdalne docieranie do klientów będzie coraz powszechniejsze również po powrocie do funkcjonowania restauracji w pełnym wymiarze.

Zgodnie z wcześniejszymi deklaracjami rządu, część restauracji wznowiła już działalność, zaś pozostałe będą mogły to zrobić z początkiem czerwca. Chociaż wszystkie lokale były zamknięte przez ponad dwa miesiące, dla niektórych restauratorów nie oznaczało to całkowitego przestoju. Obronną ręką – przynajmniej w pewnym stopniu – z trudnej sytuacji, wyszli ci, którzy dysponują kontaktami do swoich klientów.

Co prawda, sami właściciele restauracji rzadko gromadzą dane gości, ale ci, którzy korzystają z aplikacji MojStolik, mogą kontaktować się ze swoimi klientami. Oprogramowanie, dzięki któremu można łatwo zamówić stolik w restauracji, ma dodatkowe funkcjonalności, które doceniają nie tylko konsumenci, ale również właściciele lokali. Dla restauratorów aplikacja stanowi doskonałe źródło informacji o gościach, co w czasach pandemii okazało się szczególnie przydatne. Należy zaznaczyć, że sami klienci, dla których brak możliwości korzystania z restauracji też jest problemem, zwykle są żywotnie zainteresowani tym, by otrzymywać informacje o aktualnej ofercie lokalu, jeśli świadczy on swoje usługi zdalnie.

Ponadto dane z aplikacji MojStolik mogą zawierać nie tylko historię rezerwacji, ale również podpowiadać preferencje kulinarne naszych konsumentów, co pozwala dodatkowo na spersonalizowanie oferty lokalu.

Warto zwrócić uwagę, że funkcja szczególnie doceniona w czasie pandemii zostanie pomocna dla restauracji również po powrocie do zwyczajnego działania lokalu.

– Rezerwacje czy nawet zamówienia dokonywane za pośrednictwem naszej aplikacji jeszcze przed rozpoczęciem kwarantanny okazały się być szczególnie pomoce przy prowadzeniu restauracji w czasie epidemii – mówi Mariusz Piórkowski, współwłaściciel startupu Table4Rest, w którym powstała aplikacja MojStolik. – Co ważne, taka forma komunikacji została szybko doceniona. Już dziś bowiem większość managerów podkreśla, że możliwość zdalnego docierania do klientów pozostanie bardzo ważnym narzędziem w biznesie nawet po powrocie do funkcjonowania restauracji w pełnym wymiarze.

MojStolik, to powstała w połowie zeszłego roku pierwsza w Polsce aplikacja do zamawiania stolików w restauracjach, przeznaczona na urządzenia mobilne. Umożliwia ona wyszukanie restauracji przy zastosowaniu wybranych kryteriów, a także daje ona również dostęp do menu oraz informacji o nowościach czy promocjach.

Jest to jednocześnie doskonałe narzędzie dla restauratorów, z pomocą którego mogą wygodnie zarządzać rezerwacjami, pozyskiwać nowych gości, budować bazę danych Gości. Bardzo ważną funkcją aplikacji jest też możliwość zarządzania zgromadzonymi danymi – np. analiza cykli wzmożonego i mniejszego ruchu czy preferencji klientów.