Powszechna Spółdzielnia Spożywców SPOŁEM w Łańcucie, prowadząca siedem placówek handlowych, wdrożyła oraz Comarch OPT!MA. W trakcie wdrożenia w PSS SPOŁEM dostosowano oprogramowanie Comarch OPT!MA do specyficznych wymogów Spółdzielni, wśród których warto wymienić: pracę na jednej bazie danych, szybki dostęp do informacji, przepływ informacji pomiędzy obszarem sprzedażowym a księgowym, bezpośrednią widoczność paragonów wystawianych na przez sieć sklepów w bazie księgowej, szerokie możliwości analityczne, pozwalające podejmować odpowiednie decyzje zarządcze, skrócenie czasu pracy pracowników oraz szybkie kierowania promocjami.
Wdrożenie w PSS SPOŁEM, ze względu na swą nietypowość, trwało około trzech miesięcy. W pierwszy etapie w Spółdzielni wdrożono Comarch OPT!MA w obszarze księgowym i kadrowo-płacowym. Po zakończeniu tego etapu zarząd PSS SPOŁEM podjął decyzję o kontynuowaniu dalszego rozszerzania instalacji, tym razem o moduły sprzedażowe. Wdrożono między innymi pięć stanowisk modułu Detal w dwóch sklepach, a w planach jest dalsze rozszerzanie instalacji o kolejne stanowiska. W każdym ze sklepów zastosowano nowoczesne kolektory danych, przy pomocy których realizowane są przyjęcia towarów i inwentaryzacje. W późniejszym etapie wdrożenia zlikwidowano kasy fiskalne, które zostały zastąpione stacjami POS, wyposażonymi w czytniki kodów kreskowych i drukarki fiskalne.
Za wdrożenie programu odpowiadał Złoty Partner Comarch – firma ZETO-RZESZÓW