Publicis Commerce, będąca częścią Publicis Groupe, udostępnia platformę wsparcia sprzedaży na Amazonie pod nazwą ARTool. Za sprawą tego zestawu narzędzi i usługi zbudowanej wokół ARTool, Publicis Commerce staje się partnerem doradzającym międzynarodowym klientom, jak efektywnie wspierać sprzedaż produktów za pomocą działań paid media i SEO na największej platformie sprzedażowej na świecie.

Amazon to globalny lider innowacji w handlu detalicznym i jednoczesnie potężna wyszukiwarka oraz źródło informacji o produktach dla milionów klientów. Amazon to także medium reklamowe, oferujące swoje usługi markom, dla których staje się jednym z kluczowych kanałów komunikacji.

– Nie bez przyczyny Amazon i inne globalne platformy eRetailowe odnotowują największe wzrosty swojego biznesu w ofercie mediowej, dedykowanej dużym globalnym markom. Za sprawą zestawu narzędzi i usługi zbudowanej wokół ARTool, uzupełniamy naszą ofertę contentową, audytorską oraz techniczną i stajemy się “one stop shopem” w zakresie kompleksowej obsługi Amazona – komentuje Krzysztof Andrzejczak, Chief Commerce Officer Publicis Groupe w Polsce.

ARTool to rozwiązanie, którego celem jest stałe wsparcie marek w zwiększaniu sprzedaży i udziałów w swoich w kategoriach. W skład zintegrowanej platformy wchodzi audyt i ciągła ocena kondycji marki w porównaniu do kategorii i konkurentów, wsparcie sprzedaży przez płatne kampanie i optymalizację treści, bazującą na trendach wyszukiwania (Amazon SEO), głęboka analityka i raportowanie, pozwalające na bieżąco śledzić wszystkie istotne parametry marketingowe, oraz cykliczne rekomendacje i aktualizacje opierające się na danych (data-driven updates).

– Budowa strategii i stałe wsparcie sprzedaży wymaga ciągłego dostępu do danych – historycznych i bieżących. Dzięki nim możliwe jest skuteczne prowadzenie kampanii reklamowych, zarządzanie budżetami, tworzenie i optymalizacja contentu. Bez ciągłej integracji informacji pochodzących z wielu źródeł widzimy tylko wycinek rzeczywistości, nie sięgamy poza standardowy horyzont 90-dniowych raportów z panelu reklamowego Amazona. Dla naszych klientów, chcieliśmy czegoś więcej – mówi Paweł Wojciechowski, Integrated Commerce Director w Publicis Commerce. – Gdy mieliśmy już rozwiązanie analityczne, w naturalny sposób połączyliśmy je z naszymi działaniami wspierającymi sprzedaż i tak powstał ARTool.

Nazwa rozwiązania ARTool pochodzi od słów Amazon reporting i nawiązuje jednocześnie do sztuki, jaką jest wykorzystywanie narzędzi współczesnego e-commerce. Platforma powstała w całości w oparciu o zasoby Publicis Groupe, z wykorzystaniem dostępnych na rynku i własnych źródeł danych. Jest oferowana jako usługa w modelu abonamentowym, na warunkach uzależnionych od skali biznesu klienta.

ARTool został przetestowany na kampaniach jednej z wiodących globalnych marek z kategorii oprogramowania i elektroniki domowego użytku, pokazując ponadprzeciętną skuteczność i min. kilkudziesięciu procentowe wzrosty sprzedaży, dochodzące w niektórych kategoriach do ponad 300%.