Serwis Pyszne.pl kontynuuje ekspansję. Z ponad 7000 partnerskich restauracji, zasięgiem obejmuje już około 83% Polaków. Dostawa jedzenia obsługiwana przez flotę kurierów Pyszne.pl została w trzecim i trwającym czwartym kwartale 2019 wprowadzona do kolejnych miast. Usługa jest darmowa dla klientów i obejmuje także restauracje McDonald’s. Niedawno serwis ogłosił, że zostanie jednym z głównych sponsorów UEFA Euro 2020™.
Pod względem obrotu generowanego dla restauracji, przychodów, liczby restauracji i zasięgu serwis Pyszne.pl pozostaje zdecydowanym liderem polskiego rynku zamówień jedzenia online. W pierwszym półroczu 2019 zanotował wzrost łącznej wartości zamówień na poziomie 41% w stosunku do analogicznego okresu ubiegłego roku. Złożyły się na to wyższa liczba zamówień (+35%) oraz większa wartość średniego zamówienia, która osiągnęła ponad 48 złotych. W ciągu pierwszych 6 miesięcy 2019 r. użytkownicy złożyli ponad 7 mln zamówień o łącznej wartości ponad 338 mln złotych (79 mln EUR). To kilkukrotnie więcej niż drugi gracz na rynku. Z ponad 7000 restauracji, Pyszne.pl ma prawie dwa razy więcej partnerów niż jakikolwiek inny gracz rynkowy. Przekłada się to na największą różnorodność kuchni świata.
Pomimo dynamicznego rozwoju, polski rynek dostaw jedzenia nadal cechuje się niską penetracją kanału online. W połowie 2019 roku 7% osób w grupie docelowej 15+ było aktywnymi użytkownikami Pyszne.pl. Potencjał wzrostu rynku delivery wciąż jest więc ogromny.
Jednym z najważniejszych obszarów rozwoju biznesowego serwisu jest rozbudowa własnej usługi dostaw. Darmowa dostawa Pyszne.pl dostępna jest dla wybranych restauracji, które nie realizują własnych dowozów. Zamówienia dostarczane są przez pomarańczową flotę kurierów. „Chcemy zapewnić naszym klientom dostęp do pełnej bazy restauracji – również tych, które nie oferują własnej dostawy.” – mówi Arkadiusz Krupicz, współzałożyciel i dyrektor zarządzający Pyszne.pl. Rekrutacja kurierów opiera się na rozmowie kwalifikacyjnej, a warunkiem koniecznym do podjęcia pracy jest komunikatywność, brak barier językowych i kultura osobista. „Priorytetem w przypadku naszej usługi dostaw jest jej jakość – nawet za cenę wyższego kosztu po naszej stronie.” –wyjaśnia Arkadiusz Krupicz.
Z początkiem roku 2019 dostawy Pyszne.pl funkcjonowały w 3 miastach: Warszawie, Krakowie i Wrocławiu, obecnie – działają w 12 lokalizacjach, w tym w Poznaniu, Łodzi, Gdańsku, Gdyni, Lublinie, Szczecinie, Kielcach, Katowicach i Białymstoku. W trzecim kwartale 2019 usługa objęła także restauracje McDonald’s.
Znacząca pozostaje przewaga marketingowa serwisu na polskim rynku. Według badania spontanicznej świadomości marki zrealizowanego przez GfK w styczniu 2019 r., Pyszne.pl jest 7 razy częściej wskazywanym serwisem w swojej kategorii niż drugi pod względem rozpoznawalności gracz rynkowy. Serwis nie ustaje jednak w dalszym budowaniu świadomości marki. Niedawno ogłosił, że będzie jednym z głównych sponsorów UEFA EURO 2020™, uzyskując tytuł Oficjalnego Partnerskiego Serwisu do Zamawiania Jedzenia podczas mistrzostw. W ramach szerokiego pakietu sponsorskiego zawarte zostały ogólnoeuropejskie prawa do sponsorowania transmisji, a także promocja na stadionach.
Rozwój serwisu nierozerwalnie wiąże się z rozwojem biznesu partnerskich restauracji. „Najlepsze wyniki osiągają restauracje będące w stanie szybko reagować na zmieniające się otoczenie konkurencyjne oraz trendy rynkowe, jak np. silny w ostatnim czasie trend wege. ” – mówi Arkadiusz Krupicz.