Reader’s Digest już po raz 14. prezentuje wyniki badania European Trusted Brands – jednego z największych sondaży konsumenckich w Europie.
W 14. edycji badania European Trusted Brands pięć marek otrzymało oba wyróżnienia – Złote oraz Kryształowe Godło. Zdobywcami obydwu tytułów są: Visa (w kategorii Karta płatnicza), ING TFI (Fundusz inwestycyjny), Play (Operator telefonii komórkowej), Falvit (Suplement diety) oraz Nestlé (Płatki śniadaniowe). Marki Falvit i Nestlé zdobyły oba wyróżnienia kolejny rok z rzędu. W tegorocznym zestawieniu znalazły się również marki, które Kryształowe Godło otrzymały w więcej niż jednej kategorii: Super-Pharm (w kategoriach: Drogeria oraz Apteka), Falvit (Witaminy i Suplement diety) oraz ING (laureat Kryształowego Godła w 3 kategoriach: Bank, Fundusz inwestycyjny i Towarzystwo ubezpieczeniowe). Złote Godło w więcej niż jednej kategorii zdobyła jedynie marka Nivea (Kosmetyk do pielęgnacji skóry oraz Kosmetyk do pielęgnacji włosów).
Wśród laureatów Złotego Godła European Trusted Brands 26 marek powtórzyło swój sukces z ubiegłego roku. Uwzględniając wszystkie kategorie badania, Polacy największym zaufaniem obdarzyli markę Rossmann. Marka ta została tegorocznym laureatem Złotego Godła w kategorii Drogeria, otrzymując 67% głosów. Kolejnymi najczęściej wymienianymi markami były: Visa – zwycięzca w kategorii Karta płatnicza (57%), Nestlé – zwycięzca w kategorii Płatki śniadaniowe (56%) i Ludwik – zwycięzca w kategorii Płyn do mycia naczyń (49%). Marki te − uzyskując zbliżone wyniki − wygrywały w swoich kategoriach w trzech ostatnich edycjach badania. Dużym zaufaniem Polaków cieszą się również marki: PZU -zwycięzca w kategorii Towarzystwo ubezpieczeniowe (45%), Nokia – zwycięzca w kategorii Telefon komórkowy/smartfon (41%), TVN – zwycięzca w kategorii Stacja telewizyjna (41%), Orlen – zwycięzca w kategorii Stacja benzynowa (39%), Colgate – zwycięzca w kategorii Pasta do zębów (39%), Olej Kujawski – zwycięzca w kategorii Olej jadalny/margaryna (38%), Biedronka – zwycięzca w kategorii Sklep spożywczy (35%) i Algida – zwycięzca w kategorii Lody (35%). Marki te pokonały konkurencję również w ubiegłym roku.