Według raportu przygotowanego przez Nielsen dla empik.com liczba klientów robiących zakupy w sklepach internetowych w najbliższym czasie może zwiększyć się o blisko 25 proc. Czynniki, które wpływają na tak wysoki potencjał wzrostu to: bogata oferta produktów dostępnych w internecie, coraz lepsze usługi logistyczne, liczne promocje oraz dynamicznie rosnąca liczba sklepów internetowych. W 2012 roku jest ich już ponad 12 tys. To ponad 12 proc. więcej niż w roku 2011.
Wraz ze zwiększającą się liczbą sklepów rośnie także ich oferta i zainteresowanie ze strony klientów. Z analizy rynku e-commerce wynika, że około 60 proc. Polaków kupuje online książki, sprzęt komputerowy, sprzęt RTV/AGD, sprzęt fotograficzny, ubrania i buty oraz telefony i akcesoria GSM.
Tylko za pośrednictwem internetu najchętniej kupowane są: muzyka w formacie mp3 (22 proc.), e-booki (19 proc.), wycieczki, bilety lotnicze i rezerwacje hotelowe (17 proc.). Spośród produktów wymagających tradycyjnej formy dostawy najbardziej popularne są telefony i akcesoria GSM (14 proc.), sprzęt fotograficzny i gry (11 proc.), filmy (10 proc.), książki, muzyka na płytach, sprzęt RTV/AGD i artykuły sportowe (po 7 proc.).