Wyniki nowego badania wskazują, że w okresie od 2019 do 2024 r. ekosystem ekonomiczny Salesforce w Polsce przyczyni się do wytworzenia ponad 1,5 mld USD przychodów z nowych przedsięwzięć oraz powstania 4210 miejsc pracy.

Ekosystem Salesforce ma wszelkie szanse na to, by do 2024 r. stać się prawie sześciokrotnie większy niż sama firma Salesforce.

Jako że firmy i instytucje opłacające abonament za korzystanie z chmury obliczeniowej kupują także inne, komplementarne produkty i usługi, cały ekosystem Salesforce w Polsce był w 2019 r. 4,3 raza większy od samej firmy Salesforce. Do 2024 r. wskaźnik ten wzrośnie do 6,3.

Salesforce, dostawca systemów CRM, ogłosił wyniki nowego badania przeprowadzonego przez IDC, według których w okresie od 2019 do 2024 r. Salesforce wraz z ekosystemem partnerów platformy w Polsce uzyska ponad 1,5 mld USD przychodów z nowych kontraktów oraz stworzy 4210 nowych miejsc pracy. Te same badania wskazują również, że Salesforce generuje potężne korzyści dla ekosystemu partnerów, którzy do 2024 r. będą zarabiać 5,80 USD na każdym dolarze przychodu Salesforce.

Wzrost ten jest napędzany przez usługi chmury obliczeniowej, dzięki którym rozwija się wiele innych technologii, w tym łączność mobilna, media społecznościowe, Internet rzeczy (IoT) i sztuczna inteligencja (AI). Wszystkie one tworzą nowe strumienie przychodów i miejsca pracy, które również wpływają na rozwój chmury. Tak powstaje nieprzerwany krąg innowacji i wzrostu. Według IDC do 2024 r. prawie 50 proc. wydatków na oprogramowanie do przetwarzania danych w chmurze będzie powiązane z transformacją cyfrową, odpowiadając za prawie połowę wpływów ze sprzedaży oprogramowania. Światowe nakłady na przetwarzanie danych w chmurze do 2024 r. będą rosły o 19 procent rocznie, z 179 mld USD w 2019 r. do 418 mld USD w 2024 r. Motorem napędowym korzyści ekonomicznych w Polsce jest wzrost popularności przetwarzania danych w chmurze w tempie 18 procent, z 256 mln USD w 2018 r. do 698 mln USD w 2024 r. W tym samym okresie wydatki na oprogramowanie niezwiązane z chmurą będą rosły w tempie zaledwie 1 procentowym.

„Dzięki kryzysowi zdaliśmy sobie sprawę, że cyfrowa transformacja staje się coraz ważniejsza. Polska jest w światowej czołówce krajów dokonujących transformacji cyfrowej opartej na chmurze, umożliwiającej wzrost gospodarczy i tworzenie miejsc pracy” – powiedziała Petra Jenner, Dyrektor Generalny i Starszy Wiceprezes na Europę, Bliski Wschód i Afrykę, Emerging Markets w Salesforce. „Ekonomiczny wpływ Salesforce przyczyni się w Polsce do wygenerowania 1,5 mld USD przychodów i stworzenia 4 210 nowych miejsc pracy do 2024 r. – Pokazuje to, że organizacje i partnerzy handlowi dostarczają innowacyjne cyfrowe rozwiązania biznesowe, które sprzyjają rozwojowi oraz konkurencyjności biznesu”.

Jako że firmy i instytucje opłacające abonament za korzystanie z chmury obliczeniowej kupują także inne, komplementarne produkty i usługi, cały ekosystem Salesforce w Polsce był w 2019 r. 4,3 raza większy od samej firmy Salesforce. Do 2024 r. wskaźnik ten wzrośnie do 6,3. IDC szacuje, że między 2019 a 2024 r. Salesforce pośrednio przyczyni się do powstania 6,6 mln miejsc pracy na świecie, które zostaną utworzone dzięki wydatkom dokonywanym przez osoby zatrudnione na wspomnianych już 4210 stanowiskach pracy.

„Oczekujemy, że cyfrowy wzrost gospodarczy i tworzenie nowych miejsc pracy w Polsce będą miały silny wpływ na usługi finansowe, produkcję, handel detaliczny, media, opiekę zdrowotną, naukę oraz sektor publiczny” – dodaje Krzysztof Augystynowicz, Regional Sales Director CEE Commercial Business Unit w Salesforce. „Cyfrowa transformacja w Polsce pomaga przetrwać obecną pandemię koronawirusa COVID-19 i wspiera długoterminowe bezpieczeństwo ekonomiczne”.

W globalnym ekosystemie uczestniczy wiele podmiotów, z których każdy jest integralnym elementem Salesforce Economy. W tym gronie jest pięć największych na świecie firm konsultingowych z rozbudowanymi działami zajmującymi się cyfrową transformacją opartą na Salesforce, a także niezależni dostawcy oprogramowania, którzy rozwijają swoją działalność z wykorzystaniem platformy Salesforce Customer 360 i wprowadzają Salesforce do nowych branż, ponad 1200 grup społecznościowych z różnych obszarów zainteresowania i wiedzy, oraz ponad 200 Salesforce MVP (Most Valuable Professional), czyli ekspertów i ambasadorów marki.

Usługa Salesforce AppExchange uruchomiona w 2006 r. jest największym na świecie rynkiem rozwiązań w chmurze dla przedsiębiorstw, oferującym ponad 4000 rozwiązań, w tym aplikacje, szablony, boty i komponenty pobrane już ponad 7 milionów razy. 95 procent firm z listy Fortune 100, 81 procent z listy Fortune 500 oraz 86 procent klientów Salesforce korzysta z aplikacji dostępnych na AppExchange.

Trailhead to bezpłatna internetowa platforma edukacyjna, która umożliwia każdemu podnoszenie kwalifikacji z myślą o przyszłości, zdobywanie poszukiwanych umiejętności oraz ułatwia znalezienie bardzo dobrej pracy w środowisku Salesforce Economy. Od uruchomienia Trailhead w 2014 r. ponad 1.7 miliona osób zwanych Trailblazerami zdobyło ponad 17,5 miliona odznak. Jedna czwarta uczestników programu Trailhead wykorzystała nowo nabyte umiejętności do rozpoczęcia kariery na nowym stanowisku pracy. Indeed — największy na świecie portal dla osób poszukujących pracy — umieścił dewelopera Salesforce na liście najlepszych stanowisk pracy w USA w 2019 r., dostrzegając fakt, że liczba ofert pracy na takim stanowisku wzrosła o 129 procent w ciągu roku.