Wydawanie milionów na reklamę w wyszukiwarce Google przynosi znanym firmom kiepskie efekty – wynika z raportu platformy aukcyjnej eBay – informują wirtualnemedia.pl.
eBay wycofał płatną reklamę w wyszukiwarkach Microsoft i Yahoo. Pozostawiono tylko reklamę w wyszukiwarce Google. Okazało się, że była ona skuteczna jedynie w wypadku nowych użytkowników lub tych, którzy korzystają z usług eBay sporadycznie. Jeśli chodzi o pozostałych konsumentów – skuteczność reklamy w Google była niewielka.
W kolejnej fazie eksperymentu zrezygnowano z płatnych linków eBay także w wynikach wyszukiwania Google. Nie wpłynęło to na ruch na platformie aukcyjnej, bo utracony płatny ruch został szybko zrekompensowany przez niepłatne, tzw. organiczne wyniki wyszukiwania otrzymane przez użytkowników.
Wartość rynku reklamy w wyszukiwarkach, tzw. Search Engine Marketing (SEM), wyniosła w 2011 roku 14,8 mld dolarów, co stanowi 46 proc. wartości całej reklamy w internecie. Większość tego rynku należy do Google, który zarabia na umieszczaniu nazw marek lub odpowiednich słów z nimi związanych w pobliżu wyników wyszukiwania.