W pierwszym kwartale 2017 r. Polacy zrealizowali prawie 6 milionów transakcji BLIKIEM. Po pierwszych dwóch latach funkcjonowania systemu było to ok. 10 milionów transakcji. Dynamicznie rośnie liczba transakcji BLIKIEM za zakupy w internecie – ponad 3,6 mln. Dzięki metodzie „jednego kliknięcia” (tzw. ONE CLICK) ten sposób płacenia w sieci staje się jeszcze szybszy i wygodniejszy. Użytkownik nie musi przepisywać kodu na stronie internetowej, wystarczy potwierdzenie w aplikacji bankowej.

W pierwszych trzech miesiącach 2017 r. Polacy zapłacili BLIKIEM za zakupy w internecie 3,6 miliona razy. W sklepach stacjonarnych prawie 360 tys. razy. Ponadto wypłacili z bankomatów BLIKIEM ponad 1,6 miliona razy  i zrobili 311 tys.  przelewów na numer telefonu.
BLIKIEM można od niedawna płacić także w placówkach Poczty Polskiej, a dzięki projektowi realizowanemu wspólnie z KIR, także w coraz większej liczbie jednostek administracji publicznej.

Głównym kanałem transakcji BLIK staje się jednak segment e-commerce. Ponad 60 proc. transakcji to właśnie płatności za zakupy w sklepach internetowych, realizowane zarówno przez tradycyjne strony internetowe, jaki i aplikacje oraz mobilne wersje stron sklepów. Dla porównania, po dwóch latach funkcjonowania systemu transakcje e-commerce i m-commerce stanowiły 40 proc. wszystkich dokonywanych BLIKIEM.

Płatność „jednym kliknięciem” staje się coraz popularniejsza, szczególnie w m-commerce. W trakcie realizacji pierwszej transakcji w danym sklepie internetowym klient dostaje możliwość zapamiętania tego sklepu. Przy kolejnej transakcji wystarczy już tylko wybrać BLIKA i zatwierdzić płatność na swoim telefonie. Transakcja wymaga oczywiście autoryzacji kodem PIN w aplikacji mobilnej banku, co uniemożliwia zrobienie zakupów przez osobę nieuprawnioną.