18% wzrost sprzedaży, ponad 1,3 mln klientów oraz rekordy dziennej sprzedaży i odwiedzalności – tak wyglądają wyniki Galerii Katowickiej za ostatni miesiąc. Na koniec 2017 zarządca obiektu spodziewa się zdecydowanego przekroczenia progu 15 mln klientów i równie imponującej sprzedaży najemców.

Od 750 tys. do ponad 1,3 mln klientów miesięcznie. Tak wygląda spektakularna droga Galerii Katowickiej od intensywnych wzrostów do regularnej stabilizacji odwiedzalności na rekordowych poziomach. Dla przypomnienia: w listopadzie, podczas kampanii Black Friday, realizowanej w innowacyjny sposób pod hasłem „Czorny Piontek – Czorny Weekend, czyli fedrujemy niskie ceny do -75%”, Galerię Katowicką odwiedziło jednego dnia 72 tys., a przez cały weekend 166 tys. osób. Był to rekord wszech czasów – odwiedzalność przewyższyła nawet tę z dnia otwarcia, kiedy przed wejściem do centrum handlowego oczekiwały tłumy, spodziewając się wyjątkowych atrakcji i prezentów.
Jeszcze bardziej spektakularnie wyglądały wyniki sprzedaży najemców – ok. 50% z nich wzięło udział w podsumowujących badaniach. Wzrost sprzedaży podczas całego Black Weekendu zadeklarowało 81% najemców Galerii Katowickiej, a ich sprzedaż zwiększyła się średnio o 584%. Natomiast w sam piątek, czyli Black Friday, wzrost sprzedaży zadeklarowało 87,4% najemców i było to średnio 1220,4% w porównaniu do roku poprzedniego. Cały listopad zamknął się wysokim 18% wzrostem sprzedaży w całym obiekcie.

– Rekordowo wysoki footfall i stałe dwucyfrowe, a podczas akcji marketingowych nawet trzy- i czterocyfrowe wzrosty sprzedaży świadczą o doskonałej konwersji sprzedaży w obiekcie. To dla nas powód do dumy – mówi Joanna Bagińska, dyrektor Galerii Katowickiej.
Listopadowy sukces sprzedażowy i frekwencyjny są wypadkową kilku działań realizowanych równocześnie – ciągłego umacniania tenant-mi oraz prowadzonych w unikalny sposób kampanii i programów marketingowych.

Zarządca z uzasadnionym optymizmem oczekuje wyników grudnia i całego roku 2017.

Galeria Katowicka mieści się w ścisłym centrum Katowic i jest unikalnym kompleksem komunikacyjno-komercyjnym. Powierzchnia najmu wynosi 47,500 m2 i obejmuje ponad 200 lokali, restauracji i punktów handlowych, m.in. Peek & Cloppenburg, TK Maxx, Multikino, Zara, Pull & Bear, Bershka, C&A, Reserved, Euro, Douglas czy Flying Tiger Copenhagen. Posiada także 10 salowe Multikino z salą Xtreme – najnowocześniejszą w Polsce, wyposażoną w system dźwiękowy Dolby Atmos. Centrum handlowe połączone jest bezpośrednio z dworcem kolejowym i podziemnym terminalem autobusowym komunikacji miejskiej. W sąsiedztwie powstaje kompleks biurowy Grand Central. Galeria Katowicka została otwarta 18 września 2013 r.