W listopadzie 2019 zeszłego roku spółka Aqmet zmieniła brand na Retail Robotics zapowiadając wejście w nowe segmenty rozwiązań i rynków z nowymi unikalnymi produktami na skalę . Teraz, w ramach rozwoju, do spółki dołącza zespół firmy Noa Tech by wspólnie budować pozycję na rynku robotyki dla sektora retail.

Retail Robotics jest jednym z liderów w produkcji zautomatyzowanych maszyn dla e-commerce. W 5 krajach stoi ponad 10.000 modułów do dystrybucji paczek wyprodukowanych przez RR w ciągu ostatnich 10 lat. W ostatnim roku zdolność produkcyjna nowoczesnej fabryki w Tychach wzrosła do ponad 6000 urządzeń rocznie i w najbliższych latach będzie rosła w związku ze zwiększaniem poziomu sprzedaży międzynarodowej.

NoaTech od 2013 roku projektuje i wdraża rozwiązania samoobsługowe i zautomatyzowane dla klientów z sektora finansowego, handlowego i usługowego. Obecnie rozwiązania stworzone przez NoaTech funkcjonują w Polsce i na czterech innych rynkach europejskich. Zespół NoaTech to obecnie ponad 30 inżynierów oraz specjalistów z zakresu rozwoju produktów.

Zespół Noa Tech pracował z Retail Robotics już od kilku lat przy opracowywaniu nowych rozwiązań, których premiery wkrótce odbędą się we Francji, Polsce i Wielkiej Brytanii. Retail Robotics zdecydowało się na inwestycję i połączenie sił, aby sprawniej i szybciej dostarczać rozwiązania dla sieci retail, a także by zyskać z synergii połączenia R&D, produkcji, logistyki i finansów.

Flagowym już wspólnie opracowanym produktem Retail Robotics jest ‘ParcelHero’ – zrobotyzowany punkt odbioru paczek, który może być montowany w punktach handlowych w miejscach do tej pory niedostępnych ze względu na małą przestrzeń – takich jak sklepy typu convenience.

Dzięki Parcel Hero możliwe jest połączenie dwóch bardzo szybko rozwijających się gałęzi handlu:

e-commerce i convenience; co według prezesa Retail Robotics, Łukasza Nowińskiego przyczyni się do jeszcze szybszego rozwoju tych kanałów sprzedaży. Jest to bardzo istotne, gdyż najważniejszą misją firmy jest uwalnianie dzięki technologii rozwoju retailu czyli “unleashing retail”.