Ricoh doradza firmom ukierunkowanie wydatków na najmniej efektywne procesy dokumentowe, które zazwyczaj mają przełożenie na ryzyko organizacyjne.
Powyższa rada pochodzi z białej księgi IDC “It’s Worse Than You Think: Poor Document Processes Lead to Significant Business Risk”, sponsorowanej przez Ricoh. Badanie ukazuje, że firmy przeznaczają mniej pieniędzy na usprawnianie procesów dokumentowych zaprojektowanych w celu ograniczania ryzyka, takich jak ciągłość biznesu/ocena ryzyka, monitoring biznesu i kontrole, ocena zgodności/audyt. Ricoh zaleca, aby na te obszary położyć większy nacisk, aby móc je zrozumieć i ulepszyć. Badanie wykazało również, że wycofanie z procesów dokumentów papierowych nie oznacza zwiększenia efektywności i że firmy, jeśli chodzi o reinżynierię kluczowych procesów biznesowych, są zbyt zależne od swoich pracowników.
“Ogólnie rzecz biorąc, im bardziej nieefektywne są procesy, tym mniej firmy inwestują w ich naprawę” – można przeczytać w raporcie IDC, sponsorowanym przez Ricoh. „Dlatego też, mimo że na ograniczanie ryzyka i innych nieefektywnych procesów przeznacza się pewne kwoty, wciąż jest to zbyt mało. Powinno się im poświęcać znacznie więcej uwagi.”