Bilety na koncerty i wydarzenia kulturalne stanowią ponad 22 procent wszystkich zakupów mobilnych w USA. W Polsce trend ten dopiero przybiera na sile, jednak już rok temu co trzeci badany deklarował, że zamierza je kupować. To duża szansa dla handlu mobilnego w naszym kraju, zwłaszcza że tego typu serwisy notują już 8 procent wejść z urządzeń mobilnych. Co więcej, użytkownicy smartfonów i tabletów, równie chętnie jak internauci korzystający z komputerów, wydają pieniądze na zakup kultury i rozrywki.

Pod koniec 2013 roku urządzenia mobilne generowały średnio 15 procent światowego ruchu w internecie. W Polsce liczba ta podwoiła się na przestrzeni ostatnich 12 miesięcy, aby w grudniu 2013 roku osiągnąć poziom 9 procent. Taka tendencja ma pozytywny wpływ na zwiększenie rynku m-commerce. W USA jego wartość wynosiła w ubiegłym roku 12 miliardów dolarów, a w tym roku zwiększy się do 17 miliardów dolarów. Rodzimy rynek handlu mobilnego również zyskuje. Jeszcze w 2013 roku wyceniano go na pół miliarda złotych, a w tym eksperci szacują, że osiągnie miliard złotych.

Wśród najlepiej sprzedających się towarów i usług w USA możemy znaleźć m.in. rozrywkę, która jest odpowiedzialna za 11 procent transakcji i zajmuje 4. miejsce pod względem popularności. – W Polsce kultura i rozrywka cieszą się również dużym zainteresowaniem. 12,6 procent użytkowników smartfonów i 13,1 procent użytkowników tabletów szuka informacji na ten temat w internecie. Daje to odpowiednio 2. i 3. miejsce pod względem popularności tematów, o których najczęściej czytają internauci – wyjaśnia Bogdan Marszałek, dyrektor zarządzający w Tixar.pl.